• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

در انتظار بازگشت ثبات به قزاقستان هستیم

  • کد خبر : 2629
  • 23 دی 1400 - 10:42
در انتظار بازگشت ثبات به قزاقستان هستیم
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با تأکید بر توسعه روابط اقتصادی با قزاقستان گفت: امیدواریم هر چه زودتر آرامش و ثبات به این کشور بازگردد.

به گزارش نویاب، ذوالفقار امیرشاهی در خصوص تاثیر نا آرامی های اخیر قزاقستان بر اقتصاد گلستان اظهار کرد: تاکنون هیچ تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر مناسبات استان گلستان با کشور جمهوری قزاقستان رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: اما هرتحولی که در کشورهای همسایه رخ دهد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر مناسبات دوجانبه تاثیر می گذارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با بیان اینکه سطح روابط دو کشور ایران و قزاقستان، بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: سفارت قزاقستان در تهران تلاش های زیادی برای ایجاد بسترهای مناسب ارتباط دو کشور انجام داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از بازگشت امنیت و ثبات به این کشور مناسبات دوجانبه خود را در همه زمینه ها گسترش می دهیم.

امیرشاهی با بیان اینکه تعداد کثیری از تجار ایرانی در این کشور حضور دارند، گفت: حضور تجار و بازرگانان ایرانی در قزاقستان می تواند بسترهایی برای این ایجاد پروژه هایی در حوزه صنعتی و اقتصادی و کشاورزی را در آن کشور مهیا کند که این امر می تواند زمینه ساز توسعه مناسبات دو کشور شود.

وی از بسترهای مناسبی که در بخش زمینی و ریلی در استان گلستان ایجاد شده سخن گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق قراردادی که سال های گذشته بین آن و کشورهای اوراسیا منعقد شد، می تواند ۳۶۰ قلم کالا به کشورهای اوراسیا صادر کرده و بیش از ۸۰۰ قلم کالا را از آن کشورها دریافت کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان اظهار کرد: این امر در تحولات اقتصادی کشور و به خصوص استان گلستان بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم ثبات امنیت و تحرکات اقتصادی در کشورهای همسایه ایران و به خصوص کشور قزاقستان همواره وجود داشته باشد.

وی در انتها یادآور شد: بیش از هشت هزار اتباع قزاق تبار در استان گلستان زندگی می کنند که نقش مهمی در ارتباط دو کشور دارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2629
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.