• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان:

لزوم تقویت شرکت‌های دانش بنیان گلستان

  • کد خبر : 2301
  • 15 دی 1400 - 21:09
لزوم تقویت شرکت‌های دانش بنیان گلستان
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: متاسفانه گلستان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ضعف دارد.

به گزارش نویاب٫ محمد رضایی اظهار کرد: تقویت شرکت‌های دانش بنیان باید به صورت جدی دنبال شود چراکه با توجه به رقم خوب اعتبارات جذب شده برای استان، شرکت‌های دانش بنیانی که قابلیت جذب این اعتبارات را داشته باشند، نداریم.

وی نبود آگاهی صاحبان ایده از قوانین شرکت را به عنوان مشکلات شرکت‌های نوآور و خلاق ارزیابی کرد و گفت: موضوع بعدی اینکه افراد صاحب ایده وقتی شرکتی تاسیس می‌کنند تمامی قوانین تجارت برای آن‌ها صادق است ولی آن‌ها از این موضوع اطلاعات کافی ندارند.

به گفته رضایی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی این شرکت‌های نوآور وظیفه فن بازار یا مراکز رشد است که شرکت داری، مدیریت شرکت، قوانین و مقررات بیمه و مالیات حسابداری را به شرکت‌ها بگویند.

او تک بُعدی یا تک فاندر بودن شرکت‌های نوپا و افراد صاحب ایده را یکی دیگر از ضعف‌های این حوزه برشمرد و افزود: به نظر می‌رسد این مساله هم باید اصلاح شود زیرا نبود این فرد در طول فعالیت منجر به اختلال در ساختار کلی شرکت می‌شود درحالیکه انجام کار استارآپی وابسطه به تک تک اعضای گروه بوده و متکی به یک نفر نیست.

به گفته مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان عملکرد تک بُعدی شرکت‌های نوپا، در حال حاضر یکی از عوامل شکست آن‌هاست که باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2301
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.