• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

بخشی از کود و سم وارداتی فاقد کیفیت بود

  • کد خبر : 2299
  • 15 دی 1400 - 21:12
بخشی از کود و سم وارداتی فاقد کیفیت بود
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: باید بپذیریم بخشی از کود و سموم وارداتی دچار مشکل بوده و فاقد کیفیت لازم بود.

به گزارش نویاب، امیر یوسفی با بیان این نکته که صادرات محصولات کشاورزی برای اقتصاد کشور دارای اهمیت است، اظهار کرد: جدای از این، صادرات این محصولات تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشاورزان و برخی تولیدکنندگان دارد.

وی با تاکید براین نکته که مشکل بذر و سموم کشاورزی باید هرچه سریعتر بررسی شود، افزود: البته بسیاری از کشورها به واسطه مخالفت‌ سیاسی‌شان با بهانه تراشی، تلاش بر حذف ایران از بازار رقابت‌های جهانی دارند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است که مستقیم با امنیت غذایی و سلامت جامعه در ارتباط است.

وی با تاکید بر این نکته که کشاورزی نقش برجسته‌ای در توسعه و استقلال کشور دارد، افزود: با حذف ایران از بازارهای خارجی کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی متضررخواهند شد.

یوسفی ضمن یادآوری این نکته که در ماه‌های گذشته دولت رقمی بالغ بر ۱۲میلیارد دلار به تامین کالاهای اساسی اختصاص داد، اضافه کرد: علی رغم تخصیص این رقم چشمگیر به بخش واردات کالاهای اساسی، می‌بینیم که تغییری در وضعیت معیشت جامعه به خصوص دهک‌های کم درآمد ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع در اتاق بازرگانی ایران با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مسئول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان این مطلب که گلستان یکی از کالاهای استراتژیک کشاورزی را تولید می‌کند، افزود: گندم محصولی استراتژیک به شمار می‌آید که امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند و گلستان در حوزه تولید این محصول مهم رتبه دوم را دارد.

او خاطر نشان کرد: به رغم اینکه عمده تولید گندم کشور در این استان انجام می‌شود، سودی از این بخش عاید کشاورزی گلستان نمی‌شود چراکه دولت همواره به این محصول یارانه اختصاص می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر دولت فکری به حال این مشکل کشاورزان گلستانی نکند، به الطبع در سال‌های آینده محصولی که کشت آن برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در دستورکار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2299
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.