• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس:

دولت نرخ خرید تضمینی گندم را مشخص کند

  • کد خبر : 21490
  • 21 تیر 1402 - 9:35
دولت نرخ خرید تضمینی گندم را مشخص کند
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس گفت: برنامه ها و سیاست های دولت باید به گونه ای باشد که اعتماد کشاورزان جهت کشت محصول استراتژیک گندم جلب کند.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت، محمد طلا مظلومی، با اشاره به عدم تصویب قیمت خرید تضمینی گندم و پرداخت ما به التفاوت مطالبات کشاورزان اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت و خودکفایی در گندم امنیت غذایی کشور را تضمین می کند؛ لذا برنامه ها و سیاست های دولت باید به گونه ای باشد که اعتماد کشاورزان جهت کشت این محصول استراتژیک جلب و بسترهای حمایتی لازم برای این عزیزان فراهم تا از ایجاد هر گونه نارضایتی و سلب اعتماد جلوگیری شود.

وی افزود: متأسفانه به رغم پیگیری های فراوان و مستمر قیمت نهایی خرید تضمینی گندم تا کنون تصویب نشده که همین امر به دلیل تورم بالا و همچنین با توجه به اینکه قیمت بذر و تمامی مراحل کاشت این محصول نسبت به سنوات قبل افزایش قابل توجهی داشته و باعث بروز مشکلات عدیده ای در معیشت گندمکاران شده است؛ بنابراین دولت باید گندم را با قیمتی مطلوب از کشاورزان خریداری کند تا برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم بهبهان و. آغاجاری در مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان و به ویژه شهرستان بهبهان قطب تولید این محصول مهم و استراتژیک هستند و در طول سالیان مقدار قابل توجهی از گندم کشور در این منطقه تولید می شود پس دولت باید نگاه ویژه ای به کشاورزان این استان داشته باشد و محصولات کشاورزی آنها را با قیمت مناسبی از مردم خریداری کند تا کشاورزان تمایل به کاشت محصولات مهم در حوزه امنیت غذایی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: در جلسات متعدد با معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از نحوه عملکرد دولت در تصویب قیمت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان انتقاد شد تا در همین راستا نیز اهمال کاری های صورت گرفته برطرف شود و در اسرع وقت قیمت نهایی خرید گندم مصوب و همچنین ما به التفاوت مطالبات این عزیزان هم به زودی پرداخت شود.

مظلومی گفت: آقای مخبر نیز قول مساعد برای تصویب قیمت و پرداخت حقوق گندم کاران را در اسرع وقت دادند؛ ناگفته نماند تا زمان رسیدن کشاورزان به حق و حقوق خود، مطالبات این عزیزان را به صورت ویژه و مستمر پیگیری خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21490
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.