• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

گردشگری ناجی اقتصاد کشور می شود

  • کد خبر : 1896
  • 04 آذر 1400 - 21:45
گردشگری ناجی اقتصاد کشور می شود

کارشناس دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری را ناجی اقتصاد کشور دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری در گلستان مهیاست.

کارشناس دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری را ناجی اقتصاد کشور دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری در گلستان مهیاست.

به گزارش نویاب، مهدی بهاروند عصر پنجشنبه در همایش ملی گردشگری کشاورزی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های گلستان بستری برای پیشتازی این استان در بخش گردشگری کشاورزی بوده است.

وی همکاری بین دو نهاد جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان را از عوامل موفقیت توسعه گردشگری کشاورزی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه استاندار، فرمانداران و مدیران گلستانی در این بخش به صورت تخصصی ورود پیدا کردند.

بهاروند خواستار جریان سازی در حوزه گردشگری کشاورزی شده و اضافه کرد: این بستر، فرصت شغلی مناسبی را برای روستاییان ایجاد خواهد کرد تا جایی که به عنوان منابع در آمد پایدار در آینده خواهد بود.

او کاشت گل و گیاه، پرورش حیوانات اهلی، ایجاد بازاری از محصولات تولیدی در مزرعه، خرید مستقیم محصولات غذایی در محل تولید وتامین درآمد و شغل برای ساکنان محلی را از مزایای گردشگری کشاورزی دانست.

وی گردشگری را ناجی اقتصاد کشور دانست و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های گردشگری در گلستان مهیاست و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان اقتصاد استان را متحول ساخت.

این کارشناس دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی ضمن اشاره به تنوع آب و هوا و طبیعت استان، یادآور شد: شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی این منطقه از دلایل پایلوت بودن استان در بخش گردشگری کشاورزی است.

بهاروند توسعه گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه را موجب رونق اقتصاد استان و اقامتگاه‌های بوم گردی دانست و اضافه کرد: این اقدام می‌تواند زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی روستاها را فراهم سازد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1896
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.