• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان مطرح کرد؛

صادرات ضرورت استمرار تولید و اشتغال صنعت مبل عطاآباد | بازارهای هدف شناسایی می شود

  • کد خبر : 20336
  • 18 خرداد 1402 - 9:19
صادرات ضرورت استمرار تولید و اشتغال صنعت مبل عطاآباد | بازارهای هدف شناسایی می شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مطالعه بازارهای هدف صادراتی یکی از اقداماتی است که برای استمرار و پایداری تولید و اشتغال باید دنبال شود.

به گزارش نویاب به نقل از بازار درویشعلی حسن زاده با بیان اینکه صنعت مبل در گلستان با محوریت منطقه عطاآباد شکل گرفته، اظهار کرد: خوشبختانه توسعه این صنعت به روستاهای اطراف هم تسری یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: توسعه صنعت مبلمان در منطقه عطاآباد باعث گسترش واحدهای صنفی و عرضه مصنوعات و ابزار و یراق مبل در این ناحیه صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه خوشه تخصصی مبل عطاآباد سال دوم را سپری می کند، اضافه کرد: این خوشه با هدف یکسان سازی تولید و کیفیت راه اندازی شد که خوشبختانه تسهیل در این بخش ایجاد کرده است.

حسن زاده تامین نیازهای صنعت مبل را از مهمترین موارد در توسعه این صنعت دانست و خاطر نشان کرد: چوب، پارچه، فوم و ابر از مواد اولیه و ملزومات این صنعت به شمار می رود بنابراین در تلاش هستیم تا تولید و فراوری آن در منطقه اتفاق بیافتد.

وی ضمن اشاره به ممنوعیت واردات پارچه با هدف حمایت از تولید داخل، گفت: برای رفع مشکلاتی از قبیل کاهش کیفیت پارچه داخل با شرکت نساجی صحبت خواهد شد تا مشکلات اینچینی را مرتفع کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: قرار شد عاملیت فروش واحدهای تولیدی پارچه در استان ایجاد شود تا عرضه این کالا بدون واسطه و با قیمت مناسب انجام شود.

وی واردات مواد اولیه پارچه و تکمیل فرایند تولید آن در داخل را از جمله راهکارهایی برای جبران نیاز تولیدکنندگان دانست و اضافه کرد: در این طرح پس از واردات پارچه دستگاه های لمینت وارد می شود تا لایه های زیرین پارچه که امکان تامین آن در داخل است توسط این دستگاه فرایند تکمیلی پارچه مبلی انجام شود.

حسن زاده در حوزه توسعه بازار و معرفی محصولات به بازار خارجی، گفت: مطالعه بازارهای هدف صادراتی یکی از اقداماتی است که برای استمرار و پایداری تولید و اشتغال باید دنبال شود بر این اساس عوامل تولید در نمایشگاه هایی که در سطح منطقه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم با شناخت بازار و تولید محصول کیفی و رقابت پذیر، صنعت مبل عطاآباد امکان رقابت در بازار جهانی را پیدا کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=20336
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.