• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان:

نقش اتاق بازرگانی در تصمیم گیری های اقتصادی دولت کم رنگ شده است

  • کد خبر : 16203
  • 24 بهمن 1401 - 7:36
نقش اتاق بازرگانی در تصمیم گیری های اقتصادی دولت کم رنگ شده است
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: اتاق بازرگانی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های دولت، نقش مشاوره دهنده را داشته که این جایگاه چند سالی بوده که کم رنگ شده است.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، علی صفرنژاد اظهار کرد: اتاق بازرگانی دو نقش اساسی در اقتصاد داخلی و بین‌المللی دارد که در بخش بین المللی آفرهای آن هم به اقتصاد داخلی برمی گردد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که اتاق جمعی از تجار هستند که با همفکری هم برای همسو و یکصدا شدن امور بازرگانی طبق قوانین تشکیل شده است، افزود: این نهاد نقش مشاوره دادن به دولتمردان و سه قوه را دارا بوده که متاسفانه این نقش کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: با داشتن صندلی های مدیریتی ولی متاسفانه آن چیزی که اقتصاددانان می گویند به گوش مسئولان خوش نیامده و به آن را عمل نمی کنند و به این دلیل گرفتار پیامدهای اقتصادی و اجتماعی می شوند.

صفرنژاد افزود: دولت نباید تصور کنند که اتاق بازرگانی نقش طلبکارانه دارد بلکه اتاق مطالبه گر بخش خصوصی است و در راستای اصلاح امور و مبتنی بر واقعیت های موجود اقداماتی را انجام می دهد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: دولتمردان باید بپذیرند که مطالبه گری و کنش گری اعضای اتاق به پویایی اقتصادی و کمتر شدن دغدغه های مسئولان منتهی می شود.

وی اضافه کرد: درست است که دغدغه فعالان اقتصادی از لحاظ سود و فایده ممکن است به خودشان برگردد اما در نهایت منتهی به تولید می شود.

 

صفرنژاد گفت: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب در پیام های خود و شعار سال به تولید و پویایی اقتصاد توجه ویژه می کند ولی آن چیزی که در این پیام ها دیده نشده فعالیت ها و لجستیک و بازرگانی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان افزود: زمانی که فوروارد خوب تغذیه شود، می تواند مثمر ثمر باشند و مجموعه به هدف خود برسد.

ثبت نام انتخابات اتاق بازرگانی در گرگان نیز با مشارکت اعضا و داوطلبان آغاز شده است.

آخرین اخبار انتخابات اتاق بازرگانی گرگان را از اینجا دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16203
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.