• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی گنبد کاووس:

شرایط استفاده از سوخت جایگزین برای بسیاری از صنایع امکان پذیر نیست

  • کد خبر : 15578
  • 03 بهمن 1401 - 10:20
شرایط استفاده از سوخت جایگزین برای بسیاری از صنایع امکان پذیر نیست
مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی گنبد کاووس گفت: فراهم کردن شرایط استفاده از سوخت جایگزین در واحد های تولیدی به آسانی امکان پذیر نیست و به جرئت می توان گفت که ۹۹ درصد صنایع فاقد دستگاه های دو گانه سوز هستند.

تاج قلی کر در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: برق شهرک صنعتی گنبد کاووس معمولا در ساعات زیادی از روز قطع می شود و گاز هم در اکثر مواقع قطع است.
مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی گنبد کاووس افزود: واحد‌های تولیدی در صورتی که بخواهند با قطعی برق مواجه نشوند باید ۹۰ درصد، کاهش بار داشته باشند، این در حالی است که با ۱۰ درصد برق تنها بخش اداری واحد می تواند فعال باشد که عملا حضور و فعالیت آنها بی فایده است.
وی با تاکید به اینکه این وضعیت از ۲۰ دی ماه شروع شده و تا کنون ادامه دارد، افزود: بی برنامگی در قطع برق و گاز واحد های صنعتی باعث شده است تا این مجموعه ها بلاتکلیف باشند.
وی با اشاره به تامین سوخت جایگزین با توجه به قطعی گاز، اظهار کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی به واحد هایی که برای تامین سهمیه سوخت مراجعه کرده اند، وعده ارائه سوخت در بهمن ماه را داده است و در روزهای اخیر که گاز صنایع قطع بوده عملا برای این مجموعه ها سوختی در نظر گرفته نشده بود.
کر افزود: فراهم کردن شرایط استفاده از سوخت جایگزین در واحد های تولیدی به آسانی امکان پذیر نیست و به جرئت می توان گفت که ۹۹ درصد صنایع فاقد دستگاه های دو گانه سوز بوده و نیازمند تعویض دستگاه هستند و زمانی که گاز وصل شود مجدداً باید دستگاه عوض شود که با وجود این چالش، عدم فعالیت، خسارت کمتری را به واحد صنعتی وارد خواهد کرد.
کر با بیان اینکه مصرف کننده منتظر جنس یک واحد تولیدی خاص نمی ماند افزود: اگر کارخانجاتی که با این بحران مواجه هستند نتوانند نیاز بازار را تامین کنند مشتری های خود را از دست می دهند و علاوه بر آن با توجه به ناتوانی در عمل به تعهدات، متحمل پرداخت جریمه هم خواهند شد.
مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی گنبد کاووس بیان کرد: متاسفانه مسئولانی که وظیفه تحلیل شرایط فعلی را دارند تا بر اساس آن تصمیمات درست اتخاذ کنند، نسخه های بدون تحلیل برای صنایع می پیچند.
به گفته وی، تولید کننده ای که تا کنون نیمه تعطیل بوده در حال حاضر اوضاع فعلی را تحمل کرده و در نهایت مجبور به اخراج کارگران و تعطیلی واحد تولیدی می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15578
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.