• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان:

پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق فناوری در گلستان

  • کد خبر : 13939
  • 27 آذر 1401 - 8:00
پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق فناوری در گلستان
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان گفت: امسال تاکنون از محل منابع داخلی صندوق نوآوری و منابع معاونت علمی هفت میلیارد تومان تسهیلات در گلستان پرداخت شده و حدود چهار میلیارد تومان پرونده هم در دست پرداخت داریم و امیدواریم تا پایان سال با جذب اعتبارات جدید این میزان افزایش یابد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: صندوق به شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان تسهیلات پرداخت می کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان افزود: امسال تاکنون از محل منابع داخلی صندوق نوآوری و منابع معاونت علمی هفت میلیارد تومان پرداخت شده و حدود چهار میلیارد تومان پرونده هم در دست پرداخت داریم و امیدواریم تا پایان سال با جذب اعتبارات جدید این میزان افزایش یابد.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ (سال تاسیس صندوق) مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان تسهیلات به چهار فقره پرونده پرداخت شد که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان رسید.

طبق گفته رضایی در سال جاری هم هفت میلیارد تومان در قالب ۱۵ فقره پرونده پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان اضافه کرد: در حوزه دانش بنیان‌ها تسهیلات نمونه سازی به شرکت هایی که تازه دانش بنیان شده‌اند با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، لیزینگ و غیره به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

رضایی افزود: مشابه آن در حوزه شرکت‌های فناور و اخلاق هم برای تجاری سازی تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود که بتوانند محصول خود را برندینگ نکرده و روی بسته‌بندی، ورود به بازار و تبلیغات کار کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان توضیح داد این شرکت ها طرح و پروپوزال خود را ارائه کرده و موارد هزینه کرد و سرمایه در گردش را اعلام می کنند، صورت مالی و فروش سال‌های گذشته و معاملات فصلی آنها بررسی و ضریبی از فروش آنها محاسبه و بر اساس آن به این شرکت ها تسهیلات پرداخت می شود.

وی در خصوص سقف تسهیلات هم بیان کرد: سقف پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰۰ میلیون تومان بوده که می‌تواند با مجوز به یک میلیارد تومان هم برسد، در صورتی که شرکت شرایط لازم را داشته باشد آن ها را به صندوق نوآوری معرفی می‌کنیم که در آنجا مستقیماً تسهیلات پرداخت خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: عملاً سقفی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و شرکتی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند هر میزانی که بخواهد وام دریافت کنند.

وی گفت: تاکنون در حوزه دانش‌بنیان ها بالاترین سقف تسهیلات پرداخت شده در حوزه تصفیه آب بود که چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و همچنین شرکت فناوری در حوزه انرژی‌های خورشیدی و پنل خورشیدی هم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13939
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.