• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
در گفتگو با نویاب بیان شد؛

لزوم چاره اندیشی برای قول های بر زمین مانده وزیر/ از طرح نهضت ملی فقط یک شعار باقی مانده است

  • کد خبر : 13237
  • 12 آذر 1401 - 8:24
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در گلستان گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی به یک نهاد فشل با ماموریت های عریض و طویل تبدیل شده که برای کارآیی آن باید دو بخش اصلی وزارتخانه از یکدیگر جدا شوند.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ادغام راه و ترابری با مسکن و شهرسازی سبب شده تا یک وزارتخانه بزرگ و ناکارآمد شکل بگیرد که تبعات گسترده آن هم حوزه مسکن و هم راه را زمین گیر کرده است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در گلستان افزود: در حال حاضر وزارتخانه راه و سهرسازی حدود ۱۵ سازمان و زیر مجموعه دارد که نیمی از آنها در بخش مسکن و نیمی دیگر در بخش راه فعالیت دارند.

وی گفت: گستردگی وظایف و مسئولیت‌های این دو بخش آنقدر زیاد است که اگر برای هر کدام یک وزیر جامع الشرایط گمارده شود بازهم اداره امور به سختی انجام می شود.

محبی ادامه داد: تفکیک و انتزاع این وزارتخانه یک اصل بسیار ضروری است، با رویه فعلی بسیاری از قول های داده شده رنگ واقعیت نخواهد گرفت.

این فعال صنعت ساختمان اظهارکرد: با این شرایط وعده احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طول این دولت عملیاتی نخواهد شد و در خوشبینانه ترین حالت ساخت یک میلیون واحد محقق می شود.

محبی افزود: از طرح نهضت ملی مسکن فقط یک شعار و اسم باقی مانده است؛ در استان گلستان هم هیچ موفقیتی را ندیدیم ؛ تکمیل چند واحد مسکن نیمه کاره مسکن مهر را قالب طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین اتفاق در گلستان بود.

وی همچنین به اسامی پیشنهادی برای وزارتخانه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: افرادی که به این منظور معرفی شده اند، اینکاره نیستند و باید در این خصوص تجدید نظر شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13237
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.