• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
یک نماینده مجلس:

حوزه حمل و نقل دچار عقب ماندگی‌های تاریخی است

  • کد خبر : 13225
  • 10 آذر 1401 - 10:25
حوزه حمل و نقل دچار عقب ماندگی‌های تاریخی است
نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: در حوزه حمل و نقل عقب ماندگی های تاریخی وجود دارد که وزیر پیشنهادی باید بتواند شبکه‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، دریای و هوایی را بهبود ببخشد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار،  اقبال شاکری در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدا، حاج قاسم سلیمانی و تبریک هفته بسیج و روز مجلس و همچنین ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهارکرد: از شادی آفرینی های تیم ملی فوتبال از جانب ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم، علی رغم استمرار این شادی ها و قهرمانی ها نشد که به دور بعد صعود کنند ولی همچنان در قلب مردم هستند و فرصت برای قهرمانی ها فراوان است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و دولت مردمی، گفت: در آستانه تصمیم مهمی آن هم معرفی وزیر راه و شهرسازی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی هستیم، وزارت راه و شهرسازی یک وزارت کلیدی و مهم است که در حوزه مسکن و حمل و نقل راهبری می‌کند، دولت می‌داند این وزارتخانه مسئولیت بزرگی را در پیشرفت کشور به عهده داد. معرفی وزیری که به اندازه این وزارتخانه بوده و به جامعه مهندسی، عمرانی، تخصصی و حرفه‌ای کشور آشنا باشد و همکاران وی به قدرت مدیریت، تخصص و گره گشایی او باور داشته باشد بسیار مهم است.

وی، ادامه داد: در حوزه مسکن موضوعات مهمی از جمله انتقال زمین از دستگاه‌های اجرایی و تخصیص تسهیلات از طرف بانک‌ها و تعهدات دیگر دستگاه‌ها اجرایی با دشواری هایی همراه است که وزیری را می‌طلبد تا همه این موارد را هماهنگ نماید و مسکن مردم را به موقع و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهد، وگرنه بحران مسکن شدیدتر شده و اهداف ساخت ۴ میلیون مسکن دولت مردمی محقق نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حوزه حمل و نقل عقب ماندگی های تاریخی وجود دارد که وزیر پیشنهادی باید بتواند شبکه‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، دریای و هوایی را بهبود ببخشد و توسعه دهد تا چرخ دیگر بخش‌های اقتصادی کشور بهتر بچرخد و سفر ایمن مردم فراهم شود.

شاکری، گفت: به مناسبت روز مجلس و گرامیداشت شهادت روحانی و نماینده مبارز و مردمی و ضد استبداد و استکبار ستیز حضرت آیت الله مدرس باید دستاوردهای مجلس را مورد توجه قرار داد، همانگونه که در راه رو مجلس طرح های برگزیده را می‌بینید و قابل تقدیر است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت مردمی و مجلس انقلابی باید در حوزه‌های معیشت، اشتغال و مسکن تلاش‌های خود را بیشتر کند تا طعم شیرینی خدمت به کام مردم بنشیند. در این حوزه ها عملکرد بانک ها قابل قبول نیست چرا که در بسیاری از تصمیمات دولت و مجلس مردم یا صنعت باید به بانک‌ها مراجعه کنند. آثار مردمی شدن کارکرد بانک‌ها مشاهده نمی‌شود و اکثرا موجبات نارضایتی به بار می‌آورند و این موضوع در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان وزارتخاه نوظهور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی، عنوان کرد: مردم بصیر، هوشمند و ولایتمدار ایران اسلامی از بوته آزمایشی دیگر سرافراز بیرون آمده و دسیسه‌های دشمنان خود را که در فضای مجازی و کف خیابان‌ها برنامه ریزی شده بود را خنثی نمودند و با زحمات نیروی انتظامی خدمتگذار آرامش و امنیت را برقرار شد، باید به سردمدار اروپا و آمریکا و دست نشانده‌های آنها در منطقه و گروهک‌های تروریستی برانداز و تجزیه طلب و شبکه‌های شیطانی ماهواره‌ای و سایبری آنها باید گفت که دستانتان رو شده و به خون مردم عزیز ما آلوده شد و به ارزش‌های کشور و مردم اهانت کردید، منتظر انتقام سخت نیروهای انقلاب اسلامی در جای جای دنیا حتی در کاختان و یا مقرتان باشید، شما که اکنون به گدایی مذاکره پیغام می‌فرستید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پرچم ایران عزیز بالاست، پرچمی که در آن مظهر نور سماوات والارض نقش بسته و نه تنها در فلات ایران بلکه در جهان نور افشانی می‌کند و امید و عزت می‌افشاند، پرچمی که بر فراز ناوچه سهند، ماهواره خیام، موشک خیبر شکن، سانتریفیوژهای هسته‌ای، پهپاده، اندیشکده رویان، مراکز تولید واکسن و دارو و پایگاه‌های مردمی و بر دوش مدرس‌ها، خیابانی‌ها، رئیسعلی ها، میرزا کوچک خان ها، همت‌ها، چمران‌ها، حاج قاسم ها و در دستان مردم عزیر ترک، بلوچ، کرد و عرب و بر سینه قهرمانان و بر بازوی رزمندگان و در یک کلام در قلب مردم ایران در اهتزاز است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13225
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.