• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

لازمه حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد «اینچه» ایجاد زیرساخت های اولیه است

  • کد خبر : 8446
  • 15 مرداد 1401 - 8:18
لازمه حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد «اینچه» ایجاد زیرساخت های اولیه است
گرگان- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش بی بدیل توسعه زیرساخت ها در رونق منطقه آزاد اینچه برون، گفت: نقش آفرینی دولت در تامین منابع مالی این رویه بسیار ضروری است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: با وجود آنکه چندین سال است که منطقه آزاد اینچه برون مطرح شده و یکسال از تصویب آن می گذرد اما زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز تامین نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر می خواهیم رغبت و استقبال سرمایه گذاران از اینچه برون را شاهد باشیم باید زیرساخت‌ها اولیه در این منطقه را فراهم کنیم.

یوسفی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد اینچه پتانسیل و ظرفیت خوبی برای گلستان است و می تواند پیشران پیشرفت و تحول در مناطق مرزی گلستان و طی سال های بعد همه استان باشد.

وی گفت: یکی از مسایلی که می تواند به رونق هر چه بیشتر منطقه آزاداینچه برون منجر شود، تکمیل مسیر ریلی شمال _جنوب است.

یوسفی بیان کرد: یکی از مهم ترین پروژه ها برای ارتقاء بهره وری منطقه آزاداینچه برون، احداث مسیر ریلی اینچه برون- آزادشهر- شاهرود است که با کاهش هزینه های حمل منجر به توسعه سرمایه گذاری در منطقه می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: توسعه مسیر ریلی می‌تواند جاذبه اقتصادی بزرگی در استان و کشور ایجاد کرده و پل ارتباطی ما برای استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه باشد.

یوسفی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم منطقه آزاد ما پیشرفت لازم را داشته باشد لازمه آن سرمایه گذاری گسترده دولت در بخش زیر ساخت ها از جمله آب، برق و گاز است.

وی گفت: مدیران ارشد گلستان اگر می خواهند که بازه زمانی بهره مندی اهالی این استان از اینچه برون کوتاه تر شود باید اختلافات بین دستگاهی را کنار بگذارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8446
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.