• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
نماینده مردم تهران در مجلس:

مشکلات اقتصادی خانوار با تقویت درآمد حل نمی شود

  • کد خبر : 12685
  • 26 آبان 1401 - 10:15
مشکلات اقتصادی خانوار با تقویت درآمد حل نمی شود
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسئولان حوزه اقتصاد باید بطور هماهنگ برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت عملیاتی، برای تقویت اقتصاد خانوارها داشته باشند، گفت: تقویت درآمد خانوار اقدام خوبی بود اماصرفا با افزایش حقوق مختصر، مشکلات اقتصادی خانوار حل نمی شود.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت سمیه رفیعی با تاکید بر نقش تقویت اقتصاد خانوار در توسعه  و پیشرفت کشور گفت: بدیهی است موضوعات اقتصادی با هم ارتباط دارند و مسئولان حوزه اقتصاد باید بطور هماهنگ برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت عملیاتی، برای تقویت اقتصاد خانوارها داشته باشند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها، ادامه داد: تقویت درآمد خانوار اقدام خوبی بود اما صرفا با افزایش حقوق مختصر، مشکلات اقتصادی خانوار حل نمی‌شود، چراکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمد بسیاری از خانوارها صرف هزینه اجاره بهای مسکن می‌شود  و حتی برخی خانواده‌ها که مستاجر نیستند و توانسته‌اند یک واحد آپارتمان خریداری کنند باید اقساط بلندمدت وام‌های مختلف را پرداخت کنند و طبیعتا کیفیت معیشت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: باید دولتمردان با استفاده از ظرفیت های موجود مانند قانون خوب جهش تولید مسکن، مشکل را حل کنند و هزینه خانوار، بابت تامین مسکن را تعدیل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مهار نرخ تورم طبیعتا به تقویت معیشت خانوار منتهی می‌شود که البته منوط به اعمال سیاست‌های اقتصادی موثر است و باید در اعمال این سیاست ها، مدیریت و هماهنگی باشد و از ظرفیت اقتصاددان‌ها و باتجربه ها استفاده شود.

رفیعی با بیان اینکه باید با مکانیزم‌های صحیح و هدفمند، اقلام معیشتی با نرخ مناسب در اختیار خانوارها باشد، تصریح کرد: توجه به مسائل مذکور به تقویت معیشت منتهی می‌شود و انجام این مهم با توجه به ظرفیت‌های کشور امکان پذیر است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر تقویت  بیمه‌ها، افزود: ایجاد ساز و کار مناسب برای کاهش هزینه‌های درمانی خانوار نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12685
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.