• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0
قائم مقام کارخانه بافه سیم گلستان:

مشکلات خرید مس در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شود

  • کد خبر : 12071
  • 14 آبان 1401 - 7:07
مشکلات خرید مس در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شود
قائم مقام کارخانه بافه سیم گلستان گفت: کاهش مدت زمان ال سی (اعتبار اسنادی) در خرید مس در بورس با رویکرد دولت در حمایت از تولید در دوره تحریم همخوانی ندارد و این مسأله باید در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شود.

رسول مظفری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: روند خرید مس از بورس در چهار ماه گذشته با تغییرات زیادی روبرو شده به نحوی که واحدهای نیازمند به مس باید خرید خود در بورس را از طریق ال سی های دو ماهه انجام دهند.

قائم مقام کارخانه بافه سیم گلستان افزود: قبل از این فرآیند کارخانجات تولید کننده صنایع کابل و سیم می توانستند خرید خود را با دوره بازگشت ال سی پنج ماهه انجام دهند اما این روند متوقف شده است.

مظفری گفت: این رویه با رویکرد اصلی دولت در حمایت از تولید منافات دارد، در حالی که کشور با تحریم ها و محدودیت های گسترده ای مواجه است، نباید چوب لای چرخ تولید گذاشت.

وی گفت: ‌کارخانه بافه سیم سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات در بخش سیم و کابل روانه بازار می کند که برای این تولید باید سالانه سه هزار تن مس از بورس خریداری کند و این تغییر رویه پرداخت مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

مظفری افزود: انتظار است حمایت ویژه و مطلوب تری از شرکت هایی که تولیدات آن ها، صادرات محور است، انجام شود.

قائم مقام کارخانه بافه سیم گلستان به در پیش بودن فاز جدید این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: در فاز جدید حدود ۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد می شود، نباید با اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه روند تولید در کارخانجات را متوقف کرد.

مظفری به بازدید غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و شادمهر نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی از این کارخانه اشاره کرد و گفت: انتظار است که مشکلات و تنگناهای موجود در بخش تولید به ویژه در صنعت سیم و کابل در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و برای آن چاره اندیشی شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12071
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.