• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
یک تولیدکننده گیاهان دارویی:

جهاد کشاورزی گلستان تولیدکنندگان گیاهان دارویی را به رسمیت نمی شناسد

  • کد خبر : 10087
  • 02 مهر 1401 - 12:53
جهاد کشاورزی گلستان تولیدکنندگان گیاهان دارویی را به رسمیت نمی شناسد
کارشناس و مشاوره کشت گیاهان دارویی گلستان گفت: در جهاد کشاورزی هنوز حوزه ای برای گیاهان دارویی وجود ندارد و فعالان این حوزه به رسمیت شناخته نمی شوند.

حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی استان هنوز کسی تولیدکنندگان گیاهان دارویی را به رسمیت نمی شناسد .

این کارشناس و مشاوره کشت گیاهان دارویی افزود: در حال حاضر در سازمان جهاد کشاورزی گلستان بخشی به عنوان گیاهان دارویی نداریم و این حوزه زیر نظر اداره باغبانی است.

وی این عدم شناخت را یکی از چالش های این حوزه برای دریافت مجوز دانست و تصریح کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز آموزشی تخصصی در زمینه گیاهان دارویی هستیم تا بتوانیم از تولید نشاء، کاشت، داشت، برداشت و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی را در گلستان اجرا کنیم.

او ضمن اشاره به اینکه ایجاد مرکز آموزشی نیازمند هزینه زیادی است، خاطرنشان کرد: برای دریافت تسهیلات در این زمینه اقدام کردیم اما متاسفانه با توجه به اینکه زمینی برای کشت نداریم این تسهیلات به ما اعطا نمی شود.

حسینی گفت: با حمایت دولت قرار است برای دو هزار هکتار از زمین های کشاورزی تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی پرداخت شود اما برای ما که تولیدکننده نشاء گیاهان دارویی هستیم، هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

این کارشناس کشت گیاهان دارویی گفت: اگر قرار باشد این میزان گیاهان دارویی در گلستان کشت شود نیاز به تولید نشاء این محصول داریم که اگر نتوانیم تولید آن را در گلستان فراهم کنیم مجبور هستیم واردات آن را از استان های فارس و اصفهان داشته باشیم.

وی در خاتمه متذکر شد: واردات نشاء گیاهان دارویی از استان های دیگر با توجه به بُعد مسافت تلفات زیادی را به همراه دارد، در حالی که اگر دولت از تولید کنندگان نشاء در استان حمایت کند، می توانیم تولید نشاء گیاهان دارویی را گلستان انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10087
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.