• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی؛

تعرفه صادراتی محصولات آب بر حداقل دو برابر می شود

  • کد خبر : 10091
  • 02 مهر 1401 - 13:09
تعرفه صادراتی محصولات آب بر حداقل دو برابر می شود
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعرفه‌های صادراتی محصولات جالیزی نهایتاَ تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود و حداقل ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه‌ای برای محصولات آب بر خواهیم داشت.

به گزارش نویاب معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به این موضوع که تا پایان شهریور باید تعرفه‌های صادراتی محصولات کشاورزی اعلام می‌شد، گفت: در قانون هیچ اشاره‌ای به اعلام تعرفه‌های صادراتی در اول مهر ماه نشده است اما تعرفه‌های صادراتی محصولات آب بر نهایتاَ تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

محمد قربانی درباره میزان افزایش تعرفه‌های صادراتی محصولات آب بر هم گفت: حداقل ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه‌ای خواهیم داشت.

قربانی افزود: ۲ محدودیت در رابطه با تعرفه وجود دارد. محدودیت در وضع ابعاد فیزیکی و دیگری در مراودات بین المللی. در رابطه با برخی کشور‌ها باید تعرفه خود را متناسب با تعرفه آن‌ها تنظیم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای کشور‌های اوراسیا که مشغول مذاکره هستیم، تعرفه متفاوتی داریم یعنی محصولاتی که آن‌ها به کشور ما وارد می‌کنند ما نیز موظفیم محصولاتی به آن‌ها با تعرفی دیگر صادر کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در رابطه با سایر کشور‌ها، محصولاتی که در گلخانه تولید می‌شود عوارض کمتری در نظر گرفته می‌شود. یعنی تعرفه ۱۰۰ درصد موضوعیت ندارد، چون آب کمتری مصرف می‌شود. ولی در محصولات مزرعه‌ای که آب بر هستند، طبق سیاست کلی حداقل ۱۰۰ تعرفه صادرات در نظر گرفته می‌شود.

محمد قربانی گفت: الان الگوی کشت و سیاست های پشتیبان ما آماده است در ارتباط با یک مورد که بحث آب است باید با وزارت نیرو به تفاهم کامل برسیم و بلافاصله الگوی کشت را که اعلام بکنیم همزمان با آن بحث عوارض محصولات آب بر مثل هندوانه، خربزه، پیاز و سیب زمینی را اعلام می کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10091
  • منبع : صدا و سیما
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.