• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
یک فعال اقتصادی:

ارزش افزوده صنایع تولیدی شهرک های صنعتی گلستان پائین است

  • کد خبر : 9856
  • 24 شهریور 1401 - 11:09
ارزش افزوده صنایع تولیدی شهرک های صنعتی گلستان پائین است
مدیرعامل شرکت تعاونی لن گل گلستان گفت: واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی گلستان ارزش افزوده خیلی پایینی دارند.

سیاوش محمدی نخجیری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: به دلیل اینکه قیمت گذاری واحدهای تولیدی و زمین های شهرک صنعتی توسط خود شرکت شهرک ها ارزش گذاری می شود با رقم پایین تری قیمت گذاری می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی لن گل گلستان با بیان اینکه تورم سالانه کشور بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد است، افزود: ارزش افزوده پایین واحدهای تولیدی در این شرایط بسیار مشخص است و به این ترتیب سرمایه گذاری جوابگوی این میزان تورم نیست.

وی ادامه داد: به دلیل سیاست هایی که در شهرک صنعتی حاکم است اراضی این منطقه افزایش قیمت زیادی در طول زمان نخواهد داشت که این میزان حتی با تورم جامعه هم برابری نمی کند.

نخجیری با بیان اینکه پنج سال است که واحد تولیدی خود را از شهرک های صنعتی خارج کرده ام، تصریح کرد: اگر بیرون از شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کنیم افزایش ارزش ملک این واحدهای صنعتی با تورم برابری می کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی لن گل گلستان گفت:در شهرک های صنعتی محدودیت برای میزان مصرف برق و آب وجود دارد و واحدهای تولیدی همیشه با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر یک واحد صنعتی بخواهد کار و تولید خود را افزایش دهد نیاز به برق و زیرساخت های بیشتری دارد و از آنجاییکه ظرفیت های شهرک صنعتی ثابت است همیشه مشکلات زیادی به وجود می آید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9856
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.