• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

پتانسیل تولید آب شرب ۱۰ میلیون ایرانی در گلستان فراهم است

  • کد خبر : 6278
  • 08 خرداد 1401 - 10:26
پتانسیل تولید آب شرب ۱۰ میلیون ایرانی در گلستان فراهم است
چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به همجواری استان گلستان با پهنه آبی خزر گفت: با احداث واحدهای آب شیرین کن می توانیم آب آشامیدنی چهار استان با ظرفیت ۱۰ میلیون نفر را تامین کنیم.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: کیفیت مناسب آب دریای خزر و شوری اندک آن فرصت مناسبی برای احداث واحدهای آب شیرین کن در سواحل استان گلستان است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: براساس شرایط اقلیمی استان گلستان و ویژگی های جغرافیایی این استان تامین آب آشامیدنی از واحدهای آب شیرین کن به مراتب ارزان تر از آب استحصالی از احداث سد است.

چوپانی ادامه داد: تامین آب شرب با استفاده از آب دریا یکی از روش هایی است که سال ها در کشورهای با اقلیم خشک در حال اجرا است و کمک شایانی به محیط زیست و منابع آبی آن کشورها می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر مترمکعب آب تولید شده در واحد آب شیرین کن نیاز آباد شهرستان بندرترکمن چهار هزار تومان توسط دولت خریداری می شود که رقم متعارف و قابل قبولی است.

چوپانی گفت: نیاز سالانه گلستان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب است که به راحتی از چند واحد آب شیرین کن تولید خواهد شد و نیازی به تخریب منابع آبی زیرزمینی استان و آسیب به طبیعت نیست.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: اگر ما فقط یک میلی متر از آب دریای خزر را به چرخه صنعت آب شیرین کنی وارد کنیم می توانیم ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال آب تولید کنیم.

چوپانی افزود: با تولید ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به نیاز چهار استان کشور با جمعیت بالغ بر ۱۰ میلیون نفر پاسخ خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=6278
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.