• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
رئیس کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار گلستان:

مجمع نمایندگان گلستان با طرح افزایش سن بازنشستگی مخالفت کنند

  • کد خبر : 9292
  • 09 شهریور 1401 - 11:04
مجمع نمایندگان گلستان با طرح افزایش سن بازنشستگی مخالفت کنند
گرگان- تجری، رئیس کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار گلستان گفت: از مجمع نمایندگان گلستان انتظار داریم با طرح افزایش سن بازنشستگی مخالفت کنند چراکه کارگران نمی توانند تا پای جان کار کنند.

روح اله تجری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به زعم ضعف مدیریتی و عدم توانایی وصول مطالبات از دولت، اقدامات زیرپوستی و غیرمستقیم صورت می دهد و با طرح ها و لوایح پیشنهادی، عرصه را بربیمه شدگان تنگ تر می کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار گلستان با اشاره به اینکه کارشناسان دولتی بازنشستگی پیش از موعد و پایین بودن سن بازنشستگی را از معضلات صندوق تامین اجتماعی می دانند، خاطرنشان کرد: مهمترین عواملی که نظام بازنشستگی را به خطر می اندازد، تصویب قوانین دلسوزانه اما بدون پشتوانه علمی وپژوهشی است.

او ادامه داد: در تدوین قوانین به اصل ۷۵ قانون اساسی توجه نشده و همین امر باعث حضور میهمانان ناخوانده بر سرسفره تامین اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: دولت تلاش برای افزایش سن بازنشستگی را از زمان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز کرد و دو سال افزایش سن بازنشستگی برای چند صندوق از جمله تامین اجتماعی، کشوری و لشکری لایحه در نظر گرفت که نمایندگان این بخش را حذف کردند و قرار است مساله را به برنامه هفتم موکول کنند.

تجری با بیان اینکه دولت به دنبال این است که سن بازنشستگی را حداقل سه سال افزایش دهند، گفت: اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و از این صندوق و شرکت های زیر مجموعه آن (شستا) برداشت نداشته باشد، صندوق می تواند به راحتی به بیمه کنندگان و بازنشستگان خدمات دهد.

وی تاکید کرد: کارگران امروز نمی توانند تاپای مرگ و تاجایی که جان در بدن دارند کار کنند.چراکه از یک طرف بیماری های متعدد شغلی واز سوی دیگر حقوق های پایین امکان طولانی شدن بازه اشتغال را محدود کرده است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار گلستان ضمن مخالفت با طرح افزایش سن بازنشستگی گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصا نمایندگان استان گلستان، ماده پیشنهادی دولت در برنامه هفتم را حذف کنند و تن به تصویب افزایش سن بازنشستگی ندهند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9292
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.