• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
یک فعال حوزه دامپروری:

تسهیلات سرمایه در گردش به دامداران گلستانی نرسید

  • کد خبر : 9223
  • 08 شهریور 1401 - 14:42
تسهیلات سرمایه در گردش به دامداران گلستانی نرسید
گرگان-عابدینی، دامدار صنعتی گفت: متاسفانه برنامه و قانون مشخصی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد چراکه با وجود معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی استان، تسهیلات سرمایه در گردش به بسیاری از دامداران تعلق نگرفت.

محسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: مشکلات حوزه دامداران به قوت خودش باقی است و متاسفانه شرایط هر روز برای دامدار سخت تر از گذشته می شود.

این دامدار صنعتی ادامه داد: برای تامین نهاده دامی اقدام به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش کردم اما بعد از دوندگی های بسیار زمانی که سند در رهن بانک گذاشتم به ما گفتند بودجه تمام شد.

وی با بیان اینکه با آزاد شدن قیمت نهاده های دامی دولت تسهیلات سرمایه در گردش برای دامداران در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: از سوی جهاد کشاورزی برای دریافت این تسهیلات که به عنوان پشتیبان به حساب بازارگاه برای تهیه خوراک دام واریز می شود، معرفی شدیم.

عابدینی با بیان اینکه برنامه و قانون مشخصی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد، گفت: با وجود اینکه معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی داشتیم و این تسهیلات به ما تعلق می گرفت اما از آن محروم شدیم و حالا برای من جای سوال است که این تسهیلات به چه کسانی پرداخت شد که بودجه آن تمام شده است؟

این دامدار صنعتی گلستان درباره خرید گوشت از دامداران گفت: در این خصوص هم تعلل زیادی انجام شد که با پیگیری های زیاد، این مسئله را از طریق دادستانی دنبال کردیم و در نهایت در یک قرارداد عریض و طویل قرار شد که گوشت را کیلویی ۸۶ هزار تومان از دامدار خریداری کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در همه استان ها گوشت کیلویی ۹۲ هزار تومان خریداری می شود، ادامه داد: طبق برآوردی که خود مسئولان جهاد داشتند گوشت باید کیلویی ۱۰۲ هزار تومان از دامدار خریداری شود تا او بتواند به سود برسد، اما متاسفانه حتی با قیمتی که خودشان اعلام کردند گوشت را از ما نمی خرند.

عابدینی با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات شیرخام توسط کارخانه ها بهتر از گذشته شده، تصریح کرد: قرار بود قیمت شیر برای دامدار اصلاح شود اما متاسفانه با وجود اینکه شاهد افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار هستیم هنوز از دامدار شیر را کیلویی ۱۲ هزار تومان خریداری می کند.

وی ادامه داد: حتی دامداران سنتی، که تولید کمتری دارند، شیر خام را به شرکت های جمع آوری کیلویی هشت هزار تومان می فروشند.

عابدینی گفت: با تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های که در حوزه دامداری انجام شد متاسفانه بسیاری این کار را رها کردند چرا که این شغل با همه سختی های که دارد نه تنها سودی برای دامدار ندارد بلکه بسیاری سرمایه های خودشان را در این راه از دست دادند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9223
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.