• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران؛

مجوز افزایش قیمت رب گوجه فرنگی ماه‌ ها پیش صادر شده بود

  • کد خبر : 9557
  • 15 شهریور 1401 - 13:16
مجوز افزایش قیمت رب گوجه فرنگی ماه‌ ها پیش صادر شده بود
نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران از درخواست برای افزایش قیمت مصوب تن ماهی خبر داد و گفت: بر اساس برآورد انجام شده، قیمت مصوب هر عدد تن ماهی ۱۸۰ گرمی باید به ۴۶ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش نویاب؛ مسعود بختیاری، نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران، با بیان اینکه از ابتدای امسال تولیدکنندگان تن ماهی با افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه مواجه بودند، افزود: قیمت ماهی به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه تولید کنسرو تن به یکباره با افزایش ۵۶ درصدی از ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان به ۵۶ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: قیمت روغن، دیگر ماده اصلی تولید کنسرو تن با افزایش ۵۰۰ درصدی همراه شد.

بختیاری تصریح کرد: همچنین دست مزد ۵۷ درصد رشد داشت و هزینه‌های سربار همچون آب، برق و گاز و… نیز افزایش زیادی را تجربه کرد.

به گفته وی؛ با توجه به جهش‌های قیمتی در مواد اولیه تولید و هزینه‌های مرتبط نباید انتظار داشت که قیمت محصول نهایی بدون تغییر بماند.

بخیتاری با تأکید بر اینکه عدم اصلاح قیمت مصوب، تولیدکنندگان این صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است، افزود: نتیجه عدم اصلاح قیمت تن ماهی مطابق با هزینه‌های تمام شده تولید، افزایش آمار تعطیلی کارخانه‌های تن ماهی و یا کاهش ظرفیت تولید آن‌ها به حداقل بوده است.

وی از درخواست سندیکای صنایع کنسرو ایران برای اصلاح قیمت مصوب تن ماهی خبر داد و گفت: بر اساس برآورد دقیق انجام شده، قیمت مصوب هر عدد تن ماهی ۱۸۰ گرمی باید به ۴۶ هزار تومان افزایش یابد.

بختیاری یادآور شد: البته در جلساتی که با مسئولان داشته‌ایم قیمتی پایین‌تر را برای اصلاح قیمت مصوب تن ماهی پیشنهاد کرده‌ایم چراکه با توجه به رکود تورمی حاکم، افزایش قیمت مساوی با حذف کالا از سبد مصرف خانوار خواهد بود.

وی اظهار کرد: قیمت پیشنهادی تا اندازه‌ای بوده است که فقط امکان تدوام تولید تن ماهی در کشور با حداقلی سود برای تولیدکننده فراهم شود.

بختیاری در پاسخ به این پرسش که رسانه‌ها از اصلاح قیمت مصوب رب گوجه فرنگی نیز خبر داده‌اند، گفت: اجازه اصلاح قیمت مصوب رب گوجه فرنگی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه،‌ماه پیش به تولیدکنندگان داده شده بود و حالا این موضوع رسمیت پیدا کرده است، اما با توجه به اینکه اعلام آن موجب ایجاد موج گرانی در بازار می‌شد از ما خواسته بودند رسانه‌ای نشود.

وی اعلام کرد: اکنون قیمت مصوب هر عدد قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است.

بخیتاری معتقد است؛ ریشه مشکلات تولید و بازار محصولات صنایع کنسروی کشور در این است که مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند.

وی گفت: بار‌ها به مسئولان اعلام کرده‌ایم که محصولات کنسروی باید از قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند، اما به رغم هم نظر بودن آن‌ها با ما، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بختیاری دلیل تأخیر در اجرایی شدن این امر را روند پچیده حاکم بر ستاد تنظیم بازار دانست که اغلب مشکل ساز و زمان بر است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9557
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.