• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

«تحریک منابع سرمایه گذاری» ثمره راه اندازی منطقه آزاد «اینچه»

  • کد خبر : 9111
  • 06 شهریور 1401 - 7:36
«تحریک منابع سرمایه گذاری» ثمره راه اندازی منطقه آزاد «اینچه»
گرگان- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علی آبادکتول گفت: افزایش صادرات و عایدات ناشی از مبادلات خارجی و تحریک منابع سرمایه گذاری ثمره فعال شدن منطقه اینچه برون خواهد بود.

مجید نصیری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ایجاد مناطق آزاد اینچه برون قابلیت های فراوانی را برای استان ایجاد می کند و قادر است گلستان در حال توسعه را در پیمودن فرآیندهای صنعتی شدن، یاری کند.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد علی آبادکتول افزود: با وجودی آن که دولت در استان های مختلف، اهداف متفاوتی را از راه اندازی مناطق آزاد اقتصادی دنبال می کند اما مشترکات فراوانی میان این اهداف مشاهده می شود.

وی ادامه داد: با ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، افزایش صادرات و عایدات ناشی از مبادلات خارجی، تولید فرصت های شغلی، تحریک منابع سرمایه گذاری و شتابدهی به توسعه محقق می شود.

نصیری گفت: در درازمدت هم شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون می تواند انتقال فناوری، اکتساب و ارتقای مهارت های مدیریتی و بهبود ارتباطات اقتصاد گلستان و کشور با سایر اقتصادها در عرصه بین المللی را بهبود ببخشد.

این دانش آموخته اقتصاد اظهارکرد: عملیاتی شدن این مباحث تاثیرات مثبتی بر اقتصاد گلستان بر جای گذارده و به بهبود استاندارد زندگی مردم منتهی می شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد به فراخور نیازهای هر منطقه، مشوق هایی در راستای جذاب کردن سرمایه گذاری ارایه شود و اینچه برون هم از موضوع مستثنی نیست.

نصیری افزود: تسهیل رویه های اجرایی، تنظیم مقررات مبادله، معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در منطقه اینچه برون، در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت از طریق سیستم بانکی، اختیار انتشار اوراق مشارکت از طرف سرمایه گذاران و شکل گیری نهادهای ناظر در این مناطق، در راستای سیاست گذاری های توسعه اقتصاد منطقه ای و ملی از جمله این رویکردها است که باید از هم اکنون در دستور کار مدیران اجرایی این پروژه قرار بگیرد.

وی ادامه داد : نکته دیگری که باید مدنظر قرار داد توجه به اکوسیستم منطقه و تمرکز بر فعالیت های اقتصادی منطبق بر این اکوسیستم است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علی آبادکتول گفت: فعالیت های اقتصادی باید علاوه بر اینکه برای توسعه اقتصادی منطقه باشد مسائل زیست محیطی را هم مورد توجه قرار دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9111
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.