• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان:

مطالعات ایجاد منطقه ویژه پسماند صنعتی گلستان در حال انجام است

  • کد خبر : 9023
  • 03 شهریور 1401 - 8:07
مطالعات ایجاد منطقه ویژه پسماند صنعتی گلستان در حال انجام است
گرگان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از تصویب ایجاد مرکز ویژه مدیریت پسماند صنعتی در استان خبرداد و گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است.

محسن سمیعی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: یکی از مصوبات خوب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ایجاد مرکز مدیریت پسماند صنعتی بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: طبق قانون مدیریت پسماند، تولیدکننده باید خود آن را مدیریت کند اما چون در استان گلستان مدیریت به صورت متمرکز است لذا باید در این زمینه برنامه ریزی می‌شد.

وی بیان کرد: این مصوبه به ما ابلاغ و در شورای استان ۵۰ هکتار زمین که مطالعات زیست محیطی آن انجام شده بود در سه راهی داشلی برون گنبدکاووس به این پروژه اختصاص دادند تا منطقه ویژه پسماند صنعتی ایجاد شود.

سمیعی اضافه کرد: راه دسترسی ایجاد و مطالعات مکان یابی هم انجام شد و حتی ورق‌های ژئوممبران هم خریداری کردیم اما واقعیت این بود که هنوز برنامه مطالعاتی جامع وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان توضیح داد: ما هیچ شناخت و آماری از نوع و میزان پسماند صنعتی استان نداشتیم و با وجود آنکه با سرمایه گذار آلمانی- ایرانی جلساتی برگزار کرده بودیم اما این قضیه هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: هم اکنون قرارداد با مشاور از واحد پژوهش دانشگاه گلستان منعقد شده تا فرایند نوع زباله و غیره انجام شود.

سمیعی بیان کرد: زباله‌های صنعتی استان که خطری ندارند و ما ساختار و تکنولوژی آن را داریم در استان دفع شده و باقی آن به اراک و اصفهان می‌رود.

وی گفت: پروژه پسماند صنعتی می‌تواند کاملاً اقتصادی باشد و با توجه به سیاست‌های وزارت کشور که به سمت منطقه بندی و زون بندی می رود، می‌توانستیم مدیریت پردازش متمرکز را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9023
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.