• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

۱۲ درصد سرمایه گذاری رجا در سال گذشته به گلستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 8804
  • 26 مرداد 1401 - 8:00
۱۲ درصد سرمایه گذاری رجا در سال گذشته به گلستان اختصاص یافت
گرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره توسعه زیرساخت های ریلی گلستان طی یک سال اخیر گفت: حدود ۱۲ درصد اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی در گلستان سرمایه گذاری شده است.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: در سال های گذشته راه آهن اینچه برون فقط یک محوطه بارگیری خاکی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مربع داشت که در حال حاضر پنج محوطه آسفالت شده در اینچه برون ساخته شده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: در یک سال اخیر برای تسطیح تپه ماهورهای محل بارگیری اینچه برون یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری انجام شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات حوزه تهاتر نفت،‌ هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه مرکز لجستیکی اینچه برون منظور شده که قرارداد آن با قرارگاه خاتم‌انبیا(ص) به امضا رسیده است.

اعتماد ادامه داد: در دو سال اخیر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های مرکز لجستیک راه آهن در اینچه برون هزینه شده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: ویژه بینی دولت به مقوله ترانزیت ریلی در تاریخ راه آهن جمهوری اسلامی بی سابقه بوده و استاندار گلستان هم برای رفع چالش های فراروی توسعه راه آهن در این استان حمایت های کم نظیری داشت.

وی با اشاره توسعه زیرساخت های ریلی گلستان طی یکسال اخیر عنوان کرد: حدود ۱۲ درصد اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی در این استان سرمایه گذاری شده است.

اعتماد اضافه کرد: ورود محموله کانتینری ترانزیتی از مقصد قزاقستان به سوی اروپا از جمله رهاوردهای عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی دولت آیت الله رییسی است که با توجه به درآمد بین ۲۰ تا ۵۰ فرانکی هر تن کیلومتر محموله کانتینری منافع اقتصادی زیادی حاصل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8804
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.