• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

اشتیاق پیمانکاران غیربومی برای طرح مسکن ملی در گلستان

  • کد خبر : 8638
  • 20 مرداد 1401 - 14:22
اشتیاق پیمانکاران غیربومی برای طرح مسکن ملی در گلستان
گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: پیمانکاران غیربومی پشت درهای راه و شهرسازی گلستان برای طرح جهش تولید مسکن بوده اما پیمانکاران داخلی تاکنون از این طرح استقبال نکرده اند.

مهدی ملک در دیدار با تحریریه نویاب به مناسبت روز خبرنگار اظهارکرد: گستردگی فعالیت راه و شهرسازی زیاد بوده و در حوزه‌های راه، راه آهن، طرح ملی مسکن، لایروبی خلیج گرگان، و غیره پروژه‌های زیادی در دست اجرا و برنامه ریزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در دو ماه اخیر ۲۹ قرارداد با حجم ۹۰ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه‌های عمرانی، بازآفرینی شهری، ساخت و ساز و غیره با پیمانکاران بومی داشتیم و این امر نشان از نگاه استان برای اجرای پروژه‌ها توسط نیروهای بومی بوده که این امر خواسته استاندار هم است.

وی ادامه داد: روند اجرای پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن رو به جلو بوده و برای هزار واحد با شرکت راه ساخت، زیرمجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تفاهم نامه منعقد شده است.

ملک بیان کرد: علیرغم مکاتبه با سازندگان و انبوه‌سازان بومی اما تاکنون آنها استقبالی از این طرح در استان نداشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان توضیح داد که در سایر نقاط کشور پیمانکاران بومی هر استان با رقم‌های اعلامی مشغول کار هستند اما علیرغم برگزاری جلسات با انبوه‌سازان و پیمانکاران و مکاتبه با آنها برای انعقاد قرارداد مستقیم، از طرح استقبال نکرده اند.

وی از تخفیفات در بخش خدمات نظام مهندسی، صدور پروانه و غیره در اجرای طرح ملی مسکن خبرداد و گفت: پیمانکاران غیربومی پشت درهای راه و شهرسازی گلستان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن بوده اما پیمانکاران داخلی تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.

ملک عنوان کرد: پروژه ۳۸۰ واحدی در سایت زیتون گرگان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درخواست خود را برای پنج هزار واحد ارسال کرده و همچنین ۱۲ هزار واحد هم توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در مسکن مهر هم در ابتدای رقم مشخصی برای هر مترمربع بیان اما در ادامه فرایند اجرایی به آن مبلغ اضافه شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8638
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.