• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

مطالبات چغندرکاران گلستانی پرداخت نشده است

  • کد خبر : 8518
  • 18 مرداد 1401 - 10:03
مطالبات چغندرکاران گلستانی پرداخت نشده است
گرگان- نادری، کشاورز گلستانی گفت: با گذشت ۳۰ روز از برداشت چغندر، هنوز مطالبات کشاورزان از سوی بخش خصوصی پرداخت نشده است.

سعید نادری در گفتگو با خبرنگار نویاب ضمن اعلام این مطلب که با گذشت ۳۰ روز از برداشت چغندر، هنوز مطالبات کشاورزان از سوی بخش خصوصی پرداخت نشده، اظهار کرد: ضمن اینکه با توجه به حذف ارزدولتی در سال جاری، تولید این محصول با قیمت فروش آن همخوانی ندارد.

این کشاورز گلستانی ادامه داد: حدود سه سال است که کشت چغندر را انجام می دهم، سال گذشته این محصول هم از قیمت خوبی برخوردار بود و هم برداشت خوبی انجام شد که برای کشاورز راضی کننده بود.

وی افزود: اما امسال با توجه به اینکه بارش های پاییزی خوبی در منطقه نداشتیم باردهی کشت چغندر کمتر از سال گذشته بود و از طرفی کارخانه ها برای برداشت محصول تعلل انجام دادند و دستگاه های برداشت محصول نیز بسیار کهنه و فرسوده بود و همه اینها باعث شد تا برداشت محصول بسیار کمتر از سال گذشته باشد.

کشاورز گلستانی با اشاره به اینکه امسال در هر هکتار ۵۰ تن چغندر برداشت کردیم، افزود: زمانی که می خواستند ما را تشویق به کشت چغندر سازند ادعا داشتند که در هر هکتار ۱۲۰ تن برداشت محصول خواهید داشت اما در چند سال گذشته که در این حوزه فعالیت می کنیم هنوز برداشت چغندر به این رقم نرسیده است.

نادری تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به یک ماه از برداشت این محصول می گذرد اما کارخانه هنوز مطالبات کشاورز را پرداخت نکرده است و اگر شرایط به همین گونه باشد رغبت کشاورزان گلستانی برای کشت این محصول در سال بعد بسیار کم خواهد شد.

وی افزود: این محصول در کشت پاییزه نیز بسیار پر آب بر است و کشاورزان از اسفند ماه، یعنی زمانی که چاه های آب برای ذخیره سازی نیاز به استراحت دارند، باید آب دهی به این محصول را آغاز کنیم.

کشاورز گلستانی در خاتمه گفت: از طرف دیگر خرید این محصول با توجه به حذف ارز و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی نسبت به سال گذشته شرایط خوبی نداشته است و کارخانه ها این محصول را کیلویی هزار و ۶۰۰ تومان از ما خریداری کردند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8518
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.