• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

روزگار رو به افول «صنعت چاپ» در گلستان| حمایت از «چاپ» زمینه ساز اشتغال است

  • کد خبر : 8077
  • 04 مرداد 1401 - 8:31
روزگار رو به افول «صنعت چاپ» در گلستان| حمایت از «چاپ» زمینه ساز اشتغال است
گرگان- مدیر چاپخانه گرگان با اشاره به روزگار رو به افول صنعت چاپ در گلستان، گفت: حمایت از صنعت چاپ می تواند زمینه اشتغال زیادی را در استان گلستان ایجاد کند.

حامد بارچیان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: ماشین آلات مورد استفاده در صنعت چاپ، تماماً خارجی بوده و برای واردکردن دستگاه جدید نیاز به تسهیلات و همکاری دولت داریم.

مدیر چاپخانه گرگان ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت دلار و تورم در بازار امکان واردات دستگاه برای مجموعه وجود ندارد و مجبور به خریداری دستگاه های کارکرده هستیم.

وی افزود: چنانچه مجموعه ای داخلی، قصد تغییر تجهیزات و یا تعطیلی کارگاه خود را داشته باشد، سایر چاپخانه ها دستگاه های کارکرده آن را که عموماً بالای ۲۰ سال سابقه کار دارد، خریداری می کنند.

بارچیان همچنین تصریح کرد: خریدای کردن این دستگاه ها ریسک بالایی است، چون با توجه به میزان کارکرد آن ها در طول سالیان دراز، هر لحظه امکان از کارفتادگی دستگاه های چاپ وجود دارد و ممکن است خریدار متحمل ضرر شود.

مدیر چاپخانه گرگان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی صنعت چاپ، باید تمهیداتی ویژه ای برای رفع این معضل بیندیشد.

وی افزود: به عقیده من تخصیص تسهیلات مناسب برای رفع هزینه های صنعت چاپ در توان این وزارتخانه نیست و تنها راه حل این معضل، قرارگرفتن این صنعت در زیرمجموعه وزارت صمت است.

بارچیان ادامه داد: بهره بردن از تسهیلات بانکی که مختص صنایع است و صنعت چاپ، از آن بهره مند نمی شود، می تواند بخش اعظم مشکلات مالی ما اعم از خریداری دستگاه را رفع کند.

مدیر چاپخانه گرگان اظهار کرد: استان گلستان سال ها در حوزه چاپ سردمدار بوده و این موضوع که این صنعت طی سال ها در این استان رو به افول و در حال پسرفت بوده، بسیار ناخوشایند است.

وی افزود: با یک نگاه گذرا به استان های همجوار و مشاهده پیشرفت آن ها در حوزه چاپ طی سال های اخیر، متوجه حمایت مسئولان امر استانی از این حوزه می شویم.

بارچیان گفت: امیدواریم که معضلات صنعت چاپ گلستان مورد توجه مسئولان قرار گرفته و هرچه سریع تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند زیرا چاپ، جزو صنایع مادر بوده و از طریق این حوزه اشتغال زیادی در استان ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8077
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.