• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
یک فعال اقتصادی:

ماهی در سبد غذایی مردم جایی ندارد

  • کد خبر : 7155
  • 06 تیر 1401 - 11:24
ماهی در سبد غذایی مردم جایی ندارد
فلاح، عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی آبزی پروری کاسپین گفت: با توجه به اینکه ماهی از سوی مسئولان به عنوان یک پروتئین غیر ضرروی معرفی شده در سبد غذایی مردم جایی ندارد.

محمود فلاح در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان اینکه ماهی در اولویت سبد غذایی مردم جایی ندارد، اظهار کرد: در کشور مصرف ماهی به عنوان یک ضرورت برای سلامت معرفی نشده و تصور مردم از مصرف ماهی به عنوان یک کالای لوکس است.

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی آبزی پروری کاسپین افزود: مصرف ماهی به عنوان یک پروتئین ضروری در همه دنیا شناخته شده است و برای سلامت جسمی و روانی افراد بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر این مسئله که خرید و فروش ماهی بر اساس عرضه و تقاضاست، خاطرنشان کرد: از آنجایی که فروش ماهی براساس قدرت خرید مردم انجام می شود با اولین فشار اقتصادی که به کشور وارد می شود، متاسفانه مردم خرید ماهی را از سبد غذایی خود حذف می کنند.

این پرورش دهنده ماهیان سردآبی، افزود: سال هاست که در حوزه تولید ماهیان سردآبی نتوانستیم به سود مناسبی برسیم و در بهترین شرایط اقتصادی هم باز، تورم را درک کردیم.

فلاح ادامه داد: متاسفانه آبزی پروری در وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار ندارد و حمایتی از این بخش نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سواد تخصصی در حوزه آبزی پروری ندارند، تصریح کرد: بر همین اساس آنها به این باور نرسیدند که مصرف پروتئین سفید آبزیان یک ضرورت است و نمی توان آن را به عنوان یک مصرف تفریحی در نظر گرفت.

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی آبزی پروری کاسپین در خاتمه افزود: با اینحال در بدنه وزارت جهاد و شیلات این تفکر سبب شده تا برای تمام تصمیم گیری ها در حمایت از این بخش کوتاهی شود و تلاشی نیز برای فرهنگ سازی استفاده از این پروتئین ضروری برای امنیت غذایی کشور انجام نشده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7155
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.