• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

توسعه اشتغال در گلستان بر مبنای «IOT»| دستگاه های دولتی از نیروهای بومی استفاده نمی کنند

  • کد خبر : 6996
  • 31 خرداد 1401 - 9:46
توسعه اشتغال در گلستان بر مبنای «IOT»| دستگاه های دولتی از نیروهای بومی استفاده نمی کنند
کرایلو، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به طرح های در دست اقدام این سازمان برای مهارت آموزی به متقاضیان، گفت: دستگاه های مختلف باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند.

حمزه کرایلو در دیدار با رسانه خبرگزاری نویاب اظهار کرد: معتقد هستیم باید امیدآفرینی در جامعه ایجاد شده و یکی از از مسیرهایی که به این امر منتهی می‌شود رسانه ها هستند و باید فاصله بین مسئولان و مردم توسط رسانه ها کاهش یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان پراکندگی جغرافیایی در گلستان را چالش آموزش عنوان کرد و گفت: ۱۳۲ مربی داریم که با توجه به جمعیت استان محدودیت های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در ۱۰ سال آینده با حجم وسیعی از فارغ التحصیلان بیکار روبرو می‌شویم که چالش جدی برای استان است لذا ضرورت دارد در زمینه مهارت آموزی از هم اکنون برنامه های جدی داشته باشیم.

کرایلو اضافه کرد: علی رغم هزینه در مراکز آموزشی از آموزش و پرورش و غیره و صرف هزاران میلیارد تومان، تعداد بیکاران کاهش قابل ملاحظه ای ندارد.

وی به طرح های در دست اقدام فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: طرح «نخلستان» برای فارغ التحصیلان بیکار اجرایی شده و در حوزه آی تی با یک سطح بالاتر مانند هوش مصنوعی اینترنت اشیا و غیره آموزش هایی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های این طرح، در سطح وزارتخانه امضا شده و در آن ۵۰۰ هزار نفر آموزش می بینند که حداقل دو هزار نفر سهم استان گلستان است.

طبق گفته کرایلو در طرح نخلستان آموزش iot را مبنا قرار داده و فرصتی برای کسب و کار است.

وی همچنین به طرح کهاد، سام، مسابقات ملی مهارت و خیران مهارتی اشاره کرد و آن ها را در راستای سیاست های مهارت آموزی اعلام کرد.

کرایلو تاکید کرد: کسانی که در مراکز مهارتی آموزش می‌بینند بیش از ۵۵ درصد صاحب شغل می‌شوند و اشتغال آن ها هم پایدار است.

وی با انتقاد از شهرداری گفت: این نهاد با ما همکاری لازم را نداشته و در زمینه برپایی نمایشگاه، هزینه بالایی را برای در اختیار گذاشتن مکان از ما مطالبه می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با بیان این که گواهینامه ما در ۲۶ کشور جهان تایید شده است، عنوان کرد: ۱۸ مرکز دولتی و ۱۱۸ کارگاه داریم و هر کارگاه تا چهار الی پنج میلیارد تومان تجهیزات دارد.

وی با ابراز گلایه از عدم همکاری برخی از دستگاه ها در استان گفت: متاسفانه پروژه ها در استان به پیمانکاران و افراد غیربومی واگذار شده و این امر سبب مهاجرت مهارت آموزان ما به دیگر استان‌ها و کشورها می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=6996
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.