• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
در گفتگو با بازار بیان شد؛

رکود پروژه های عمرانی گلستان| شرایط پیمانکاران خوب نیست

  • کد خبر : 4898
  • 27 فروردین 1401 - 10:28
رکود پروژه های عمرانی گلستان| شرایط پیمانکاران خوب نیست
بهرامعلی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: با توجه به نحوه پرداخت دولت در حوزه عمرانی و اعتبارات کمی که به این پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود، اوضاع پیمانکاران عمرانی مساعد نیست.

علی بهرامعلی نژاد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در پروژه‌های عمرانی از سال های قبل، پرداختی‌های دولت کم شده و با توجه به مشکلاتی همچون تحریم ها، دولت از اعتبارات عمرانی کم کرده و به هزینه های جاری اختصاص می‌دهد.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان افزود: در چند سال اخیر بیشترین فشار به پیمانکاران حوزه عمرانی آمده که یا دریافتی نداشتند و یا اسنادی با سررسید یک ساله دریافت کردند که اگر بخواهند آن را در بازار بفروشند با تنزیل ۵۰ درصد روبرو خواهند شد و ۲۵ درصد از دستمزد خود عقب هستند.

بهرامعلی نژاد بیان کرد: با اعمال چنین سیاست‌هایی بیشترین آسیب به پیمانکاران وارد شده و به نوعی می توان گفت پیمانکاران مظلوم واقع شده اند و اکثر آنها یا کار نمی کنند یا با درصد کمی از ظرفیت خود فعالیت دارند.

وی گفت: ضرر عظیمی به پیمانکاران حوزه عمرانی وارد شده که با توجه به اینکه شعار رهبری در زمینه های اشتغال، تولید و کارآفرینی است باید در این راستا فکر اساسی شود.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان ادامه داد: با اعمال چنین سیاست‌هایی بیشترین آسیب به پیمانکاران وارد شده و اکثر آنها یا کار نمی کنند یا با درصد کمی از ظرفیت خود فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: انجمن پیمانکاران استان از هزار و ۵۰۰ عضو به ۵۰۰ نفر رسیده و که از این تعداد تنها ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند لذا لازم است با توجه به شعار سال تدابیر خاصی اندیشیده شده و مسئولان پای کار بیایند و به ایجاد اشتغال کمک کنند.

بهرامعلی نژاد عنوان کرد: یکی از ساده‌ترین راه‌ها کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی و عقد قرارداد با پیمانکاران است که با یک قرارداد حداقل ۱۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان متذکر شد: با توجه به نحوه پرداخت دولت در حوزه عمرانی و اعتبارات کمی که به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود اوضاع پیمانکاران مساعد نیست و البته وعده ها و پالس‌های مثبتی با توجه به سفر رئیس‌جمهور داده می‌شود و قول‌هایی در خصوص تخصیص اعتبارات نقدی داده اند که امیدواریم این اتفاق خوبی بیفتد و اوضاع بهتر شود.

وی گفت: ۱۵ یا ۲۰ درصد اشتغال استان در حوزه های عمرانی است و اگر تخصیص ها به موقع نباشد تاثیر منفی بر اشتغال و رونق تولید خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4898
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.