• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان:

بدهی کارخانجات شیر به دامداران گلستانی از یک فصل گذشت

  • کد خبر : 6515
  • 16 خرداد 1401 - 16:29
بدهی کارخانجات شیر به دامداران گلستانی از یک فصل گذشت
تیموری، رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان گفت: بیش از سه ماه است که کارخانجات شیر، مطالبات دامداران را پرداخت نکردند و این شرایط دامداران را برای تهیه نهاده دامی با کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

محمد تیموری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی خواسته بسیاری از تولیدکنندگان بود تا زمینه فساد و رانت از کشور برداشته شود برهمین اساس ما هم از این طرح استقبال کردیم.

رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان با بیان اینکه قرار بود زیرساخت های حذف ارز دولتی به گونه ای انجام شود که به تولید داخلی لطمه و فشاری وارد نشود، افزود: در گلستان ظرفیت ۱۵۰ تن روزانه تولید شیر وجود دارد که به شرکت های داخل استان و یک شرکت خارج استان تحویل می دهیم.

وی ادامه داد: نزدیک به سه ماه است که مطالبات دامداران در این بخش تامین نشده و فعالان این حوزه از کمبود نقدینگی رنج می برند و توان تهیه نهاده دامی را ندارند.

تیموری با اشاره به اینکه از آخر خرداد ماه قرار است دامداران نهاده دامی را به قیمت آزاد دریافت کنند، افزود: دامداران هنوز مطالبات سه ماه پیش، شیر کیلویی شش هزار تومان را دریافت نکردند و الان چطور باید نهاده دامی کیلویی بیش از ۱۲ هزار تومان را تهیه کنند؟

وی با بیان اینکه دامداران صنعتی گلستان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند، بیان کرد: هزینه شیری که سه ماه پیش فروختیم را وصول نکردیم، همچنین هنوز به قیمت آزاد شیر را از ما خریداری نکردند، همه اینها سبب شده که مشکلات در حوزه دامداری غیرقابل کنترل باشد و لطمات زیادی به این صنعت وارد شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=6515
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.