• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

حذف یارانه بزرگترین خدمت دولت به مردم است

  • کد خبر : 5698
  • 20 اردیبهشت 1401 - 20:45
حذف یارانه بزرگترین خدمت دولت به مردم است
ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کشاورزی به عنوان یکی از مباحث جدی در حوزه اقتصاد یاد کرد و گفت: خوشبختانه اتفاقی که در بحث حذف یارانه ها در حال اجراست بزرگترین خدمت دولت به مردم است.

به گزارش نویاب سورنا ستاری در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه اینوتکس اظهار کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان که امسال از سوی مقام معظم رهبری تاکید شد، به عنوان یکی از پایه های حرکت دولت و در حقیقت حکومت پایه گذاری شد.

وی با بیان این نکته که این موضوع قبل از اینکه یک بحث اقتصادی و فناوری باشد، فرهنگی است، افزود: متاسفانه فرهنگ اقتصاد نفتی که در یکصد سال گذشته به ما تحمیل شده، یک فرهنگ غلط است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: به رقم اینکه کشور ایران در تاریخ چندین هزار ساله اش پیشینه فناوری، دانش، تجارت و کار آفرینی در دنیا داشته به واسطه این پول نفت به جایی می رسد که فکر می کند اگر نفت نداشته باشد، فاقد توان اقتصادی است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که ما همه در یک جبهه می جنگیم، گفت: در حال حاضر اهداف بزرگتری از تکیه بر اقتصاد نفتی داریم زیرا ما در اقتصاد باید نقش عمده را داشته باشیم.

ستاری از کشاورزی به عنوان یکی از مباحث جدی در حوزه اقتصاد یاد کرد و گفت: خوشبختانه اتفاقی که در بحث حذف یارانه ها در حال اجراست بزرگترین خدمت دولت به مردم است.

او اضافه کرد: دلیل اینکه تکنولوژی در کشاورزی توسعه نمی یابد یکی از عمده دلایل آن یارانه ای است که به این حوزه دولت پرداخت می کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با این اقدام ما ابتکار و نوآوری را از بین می بریم و به عبارتی نفت، این سرمایه ملی را هدر می دهیم چون از فروش آن به مردم یارانه پرداخت می کنیم.

وی از اینوتکس به عنوان فرصتی طلایی برای شرکت هایی که علاقمند به فعالیت در حوزه کشاورزی دانست و گفت: وضعیت اقتصادهای بزرگ دیگر مانند معادن از نفت بدتر است چراکه گاهی یادمان می رود که چه اتفاقی در فولاد و مس روی و سایر معادن می افتد.

به گفته ستاری، ما از اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیاردی سال ۹۹ باید به عدد قابل توجهی برسیم چراکه خوشبختانه در بخش اکوسیستم و کسب و کار دیده شدیم.

وی در خاتمه با بیان این نکته که ما همه در یک جبهه علیه اقتصاد سنتی بخش خصوصی و بروکراسی فوق العاده وحشتناک نفت می جنگیم، اظهارکرد: این مبارزه یک حرکت جمعی است که باعث جهت گیری و تغییر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5698
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.