• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

واقعی سازی نرخ برق بر مبنای توان مالی مردم باشد

  • کد خبر : 5422
  • 17 اردیبهشت 1401 - 10:27
واقعی سازی نرخ برق بر مبنای توان مالی مردم باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود شدید زیرساخت ها در صنعت برق و ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش، گفت: واقعی سازی نرخ انرژی برق باید بر مبنای توان مالی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار نویاب، رمضانعلی سنگدوینی ظهر جمعه در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهارکرد: در صنعت برق کار بسیار سختی برای تامین انرژی در بخش صنعت و خانگی فراروی مدیران برق کشور است؛ برای عبور از این چالش نیازمند حمایت از بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری غیردولتی هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برآورد کارشناسان برای تابستان پیش رو حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات کسری برق پیش‌بینی شده که دغدغه بزرگی برای مدیران اجرایی کشور است.

سنگدوینی با اشاره به ضرورت تأمین کامل برق مورد نیاز بخش خانگی کشور گفت: مردم تحمل قطع برق همانند سال گذشته را ندارند، اما این موضوع نباید در تامین برق صنایع کشور اختلال ایجاد کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول دو سال گذشته و به سبب کرونا، صنایع کشور خسارت های بسیاری متحمل شده‌اند و به زبان ساده تر هم اکنون به زور پایا و برقرار هستند؛ نباید با قطع برق اندک رمق باقیمانده صنایع را گرفت.

وی گفت: دولت توان کافی برای تامین منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی ندارد، به همین دلیل باید از ورود بخش خصوصی استقبال و برای آنها فرش قرمز پهن کنیم .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند واقعی شدن قیمت های انرژی زمینه مدیریت صحیح مصرف را فراهم می کند اما این نرخ‌گذاری نباید موجب فشار مضاعف به آحاد مردم شود.

به گفته وی بسیاری از خانواده ها با درآمد ماهانه پنج تا ۶ میلیون تومان در ماه در تامین ارزاق و مسکن خود در مضیقه هستند؛ اجازه ندهیم قبوض آب، برق و گاز تنگناهای مالی خانوارها را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5422
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.