• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
یک فعال اقتصادی:

کیفیت کود و سم متاثر از تحریم و حذف ارز دولتی است

  • کد خبر : 4972
  • 29 فروردین 1401 - 16:15
کیفیت کود و سم متاثر از تحریم و حذف ارز دولتی است
فیروزی، تولید کننده کود گفت: تحریم ها و حذف ارز دولتی سبب شد که نتوانیم ماده اولیه خوبی تهیه کنیم و همه اینها تاثیری بسیاری بر افزایش قیمت و کاهش کیفیت سموم و کود داشته است.

امیر حسین فیروزی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: ما برای تهیه برخی مواد اولیه ارز دولتی داشتیم که به یکباره ارز دولتی حذف شد، تحریم ها نیز فشار زیادی بر روی تولید کننده آورد و شرایط را برای تولید سخت کرد.

وی با اشاره به اینکه در دور اول تحریم ها مواد اولیه به سختی پیدا می شد، خاطرنشان کرد: در آن دوره قیمت مواد اولیه خیلی بالا بود اما در دور جدید تحریم ها مشکل اصلی ما این است که مواد اولیه را پیدا نمی کنیم.

فیروزی ادامه داد: در حال حاضر با واسطه های بسیار مواد اولیه می خریم ولی در زمان تولید متوجه می شویم که از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

این تولید کننده کودهای کشاورزی با اشاره به اینکه برخی مواقع مواد اولیه تقلبی بوده، خاطرنشان کرد: همه اینها مشکلاتی است که در عرصه نهادهای کشاورزی وجود دارد و کار را برای تولید کننده سخت کرده است.

وی ادامه داد: بارها پیش آمده که ما برای تهیه کود مایع مواد اولیه تهیه کردیم که بعد از ترکیب سنگ شده و دیگر قادر به استفاده از آن نبودیم.

فیروزی ابراز امیدواری کرد: تلاش داریم تا با آموزش افراد متخصص و به کارگیری نیروهای حرفه ای به سمت تولیدات با کیفیت حرکت کنیم و دولت نیز باید این مسیر را برای تولید کننده هموارتر سازد.

وی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه نمونه های تقلبی بسیاری از سم و کود در بازار وجود دارد که هم برای کشاورزان و هم برای تولید کنندگان مشکلاتی را ایجاد کرده است که همه این عوامل درنهایت به کیفیت محصولات کشاورزی ضربه سنگینی زده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4972
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.