• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
نماینده جهاد کشاورزی گلستان:

۳۵۰ کلینیک سم فروشی در گلستان فعال هستند

  • کد خبر : 4909
  • 27 فروردین 1401 - 17:53
۳۵۰ کلینیک سم فروشی در گلستان فعال هستند
عباسی، نماینده سازمان جهاد کشاورزی گلستان از وجود بیش از ۳۵۰ کلینیک سم فروشی در استان خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها محصولات غیراستاندارد را شناسایی و معدوم می‌کنند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این نکته که کلینیک‌های سم با عناوین کشاورزی سالم و ارگانیک آشنایی کامل دارند، اظهار کرد: این افراد محصولات مزارع و باغات را کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده سموم پرخطر در محصولات، تذکرات لازم را انجام می‌دهند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که هزینه تولید ارگانیک بالاست، افزود: از آنجایی که تولید در این بخش کاهش می‌یابد قطعاً هر کیلوگرم این محصول ارگانیک افزایش قیمت خواهد داشت.

عباسی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان محصولات ارگانیک می‌توانند این کالا را تا ۲۰ درصد بیشتر از قیمت بازار به فروش برسانند.

به گفته نماینده سازمان جهاد کشاورزی گلستان، در حال حاضر تولید محصولات ارگانیک محدود است بنابراین تولیدکننده هر قیمتی را می‌تواند برای عرضه کالا تعیین کند.

وی از اجرای سیاست‌های تشویقی دولت برای گسترش محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: در بخش حفظ نباتات واقعاً نیاز به محصولات ارگانیک داریم و بر این اساس برای آن سامانه‌ای تعریف شده تا تمامی تولیدکنندگان اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت کنند.

عباسی استفاده از قارچ کش و حشره کش بیولوژیک را برای محصولات کشاورزی و باغی استان ضروری برشمرد و گفت: متاسفانه هزینه استفاده از این سموم و آفت‌کش‌ها قدری بالاست اما تلاشمان بر این است تا با آموزش و فرهنگ سازی، شاهد توسعه این نوع محصولات در استان باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4909
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.