• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
عضو کمیسیون عمران مجلس:

نیازمند نظارت مستقیم دولت بر قیمت بازار مسکن هستیم

  • کد خبر : 4878
  • 25 فروردین 1401 - 17:10
نیازمند نظارت مستقیم دولت بر قیمت بازار مسکن هستیم
ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره آشفته بازار قیمتی در صنعت ساختمان کشور، گفت: فقط نظارت مستقیم دولت بر قیمت بازار مسکن می تواند تلاطم قیمتی را برطرف کند.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر نقش نظارتی دولت بر بازار اجزای تشکیل دهنده مسکن مانند دستمزد کارگران،‌ بیمه و هزینه حمل و نقل متمرکز است که این رویه توان کنترل بازار مسکن را ندارد.

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل مدیریت بر قیمت فروش مسکن اجرای طرح نظارت مستقیم دولت بر قیمت نهایی و عرضه واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت نظارت خوبی بر قیمت گذاری نهاده‌های بازار مسکن ایفا می کند؛ به نحوی که اگر واحدهای ارائه دهنده مصالح نرخ های مصوب را رعایت نکنند علاوه بر جریمه به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر قیمت در بازار مسکن متولی ندارد و هر سازنده و مالکی به صورت دلخواه نرخ فروش مسکن را تعیین می کند که در برخی مواقع این نرخ ها به صورت روزانه افزایش می یابد.

ایری افزود: برای ساماندهی بازار مسکن باید مشارکت مردم در ساخت و ساز به طور جدی و واقعی باشد، در حال حاضر دولت صرفاً سازنده ها و پیمانکاران را در اجرای پروژه‌های مسکن مشارکت می دهد.

وی عنوان کرد: در این رویه به طور طبیعی سازنده ها و پیمانکاران به دنبال منافع خود هستند اما اگر دولت مردم را در ساخت و ساز مشارکت دهد می توانند نقشه مناسب تری در برطرف کردن شکاف بین بازار عرضه و تقاضا مسکن ایفا کند.

اینده مردم شهرستان های بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی گفت: اگر دولت قرار است برای طرح‌های مسکن زمینی برای شهروندان منظور کند باید این زمین در اختیار مردم قرار بگیرد و بر اساس ملاحظات فنی و زیر نظارت دستگاه‌های متولی خودشان مسکن بسازند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4878
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.