• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای استراتژیک موجب تشکیل بازار سیاه شد

  • کد خبر : 4770
  • 22 فروردین 1401 - 16:18
تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای استراتژیک موجب تشکیل بازار سیاه شد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی موجب ایجاد بازار سیاه در تامین کالاهای استراتژیک از سوی مافیای واردات شد و به خودکفایی آسیب وارد کرد.


به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، احد آزادیخواه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک گفت: خود کفایی در تامین نهاده‌های دامی، دانه‌های روغنی و کالاهای استراتژیک زمان‌بر است و برای دست‌یابی به این هدف مهم باید برنامه ریزی دقیق داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: برای تامین نیاز کشور باید سالانه۱۲ میلیون تُن ذرت تولید شود، اما تولید این محصول استراتژیک در کشور ما حدود  یک میلیون تن است، تولید ذرت در کشور بسیار اندک است لذا نیاز کشور باید از راه واردات تامین شود.

نماینده مردم ملایر خاطر نشان کرد: سیستم جدید مدیریت وزرات جهاد کشاورزی مصمم است که در زمینه تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی دست یابد، اما این هدف مهم در ظرف یک یا دو سال قابل دست‌یابی نیست.

وی با بیان اینکه مافیای پشت پرده مانع خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک است، گفت: اختصاص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی موجب ایجاد بازار سیاه در تامین کالاهای استراتژیک از سوی مافیای واردات شده و به خودکفایی آسیب وارد کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید تراز خودکفایی در تولید نهادهای دامی را افزایش دهد تا بتوانیم شاهد چشم انداز روشنی در زمینه خودکفایی در تولید کالاهای استراتژیک باشیم.

آزادیخواه تاکید کرد: خودکفایی در تولید محصولات غذایی اساسی و استراتژیک راهبردی است که دست کم ۳۰ سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به‌طور ویژه پیگیری شده است و همین عامل باعث شده است که امروز که با شدیدترین تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم و باید در تأمین غذای مردم با کمبود جدی مواجهه نباشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4770
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.