• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

قیمت کود در گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 4568
  • 16 فروردین 1401 - 10:45
قیمت کود در گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: به منظور حمایت از کشاورزان در سال جاری شاهد کاهش ۴۰ الی ۵۰ درصدی قیمت کودهای پایه در گلستان هستیم.

حمید هزار جریبی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: برابرتصمیم وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان قیمت کودهای پایه فسفات و پتاس ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه کود اوره از قیمت پایینی برخوردار بود، خرید آن از شرکت های پتروشیمی بسیار گرانتر تمام می شد بنابراین بین ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش قیمت یافت.

هزار جریبی با بیان اینکه توزیع کود بر مبنای سامانه جهاد کشاورزی انجام می شود، افزود: ۹۹ درصد کشاورزان گلستان در این سامانه عضو هستند و با مراجعه به جهاد کشاورزی ثبت نام آنها بر اساس مساحت زمینی که دارند، انجام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه میزان اختصاص کود برای هر محصول توسط واحد فنی موسسه خاک و آب اراضی کشاورزی انجام می شود، تصریح کرد: کارشناسان با بازدید از زمین های کشاورزی کود را بر مبنای سامانه های تعریف شده به کشاورز اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک دوره زمانی افزایش قیمت کود را داشته ایم، خاطرنشان کرد: همین مسئله باعث شد که سامانه فروش کود بسته شود و کسانی که از قبل حواله داشتند باید براساس قیمت جدید خرید کود را انجام می دادند.

هزارجریبی در خاتمه یادآور شد: خرید کود به قیمت جدید باعث نارضایتی برخی از کشاورزان شد که با تعاملات و نامه نگاری های انجام شده توانستیم مشکل این افراد را حل کنیم، اما کشاورزان باید توجه داشته باشند که قیمت عرضه کود در سامانه بروز است و اگر قیمت کاهش یا افزایش داشته باشد براساس همان قیمت روز کود دریافت می کنند نه تاریخ حواله ای که کشاورز در دست دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4568
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.