• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
رئیس پارک علم و فناوری گلستان مطرح کرد؛

ضرورت حذف ساز و کارهای زاید اداری| جهش در دانش بنیان ها با شعار محقق نمی شود

  • کد خبر : 4409
  • 08 فروردین 1401 - 9:37
ضرورت حذف ساز و کارهای زاید اداری| جهش در دانش بنیان ها با شعار محقق نمی شود
غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان با تاکید بر ضرورت حذف ساز و کارهای زاید اداری در رویه ثبت و فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت که شعار و نصب بنر موجب رشد تولید دانش بنیان نمی شود.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: گام نخست برای عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب آن است که بروکراسی دست و پا گیر در حوزه دانش بنیان ها برداشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: برای تحقق تولید دانش بنیان موظف و مکلف هستیم که سازو کارهای زاید برچیده و نقشه راهی سهل و آسان برای ثبت شرکت ها و البته استمرار فعالیت آنها ترسیم کنیم.

غفاری گفت: همگرایی بین دستگاه های متولی در حوزه دانش بنیان مانند پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن تجارت یک اصل مهم و ضروری است که باید در همین آغاز راه اجرایی شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته و بر اساس برنامه ابلاغی وظیفه تکلیفی پارک علم و فناوری گلستان ایجاد ۲۰۰ شغل بود که توانستیم دو برابر آن یعنی ۴۰۱ شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: در حوزه شرکت های دانش بنیان و فارغ از سامانه رصد اشتغال هم اقدامات مطلوبی انجام شد که به طور مثال فقط در مرکز رشد گرگان ۴۸۰ شغل ثابت ایجاد شده است.

وی افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر جهش محسوسی داشت به نحوی که حمایت سه میلیارد ریالی از فعالان این بخش در سال ۹۷ به رقمی معادل ۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید که بیانگر عزم جدی مجموعه پارک علم و فناوری برای حمایت از فعالان این بخش است.

غفاری گفت: فارغ از حمایت های مستقیم پارک علم و فناوری در بخش صندوق پژوهش و فناوری هم حمایت های مطلوبی در حال انجام است و در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال حمایت مالی از این بخش شد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری گلستان ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق در این استان فعال و از معاونت علمی و فناروی رییس جمهور مجوز تحصیل کرده اند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4409
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.