• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
بازرس اتحادیه پوشاک گرگان:

بی ثباتی قیمت پوشاک توان خرید مردم را کاهش داد

  • کد خبر : 4149
  • 22 اسفند 1400 - 12:55
بی ثباتی قیمت پوشاک توان خرید مردم را کاهش داد
فیروز بخش، دبیر و بازرس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی گرگان گفت: بی ثباتی قیمت‌ها باعث شد تا نتوانیم اجناس را با قیمتی مناسب به مردم عرضه کنیم و به این ترتیب خرید مردم کاهش یافت.

داوود فیروز بخش در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این نکته که متاسفانه نبود ثبات قیمت‌ها این روزها بازار را با مشکلات زیادی رو به رو کرده، اظهار کرد: این امر باعث شده تا نتوانیم اجناس را با قیمتی مناسب به مردم عرضه کنیم، مردم هم وقتی با گرانی مواجه می‌شوند، یا خرید نمی‌کنند یا به دنبال مشابه آن با کیفیتی پائین تر می‌روند.

وی حاشیه سود حوزه پوشاک را بر اساس قانون ۲۰ درصد اعلام کرد و افزود: هرچند که احتمال دارد برخی افراد حاشیه سود بیشتری را در فروش محاسبه کنند اما به لحاظ قانونی همان ۲۰ درصد سود از فروش قانونی است.

فیروز بخش ادامه داد: مشکل دیگری که در بین کسبه جدی شده اینکه که با این رقم سود قانونی امکان خرید دوباره همان کالا به دلیل تورم وجود ندارد. حالا مشکلات اقتصادی کسب و کارها در زمان کرونا را هم به این چالش‌های فعالان اقتصادی اضافه کنید.

او از ورشکستگی بسیاری از کسبه در دوران قرنطینه ویروس همه گیر کرونا خبر داد و گفت: سال گذشته کسبه خریدهای نوروزی و تابستانی داشتند که به دلیل قرنطینه خانگی از سوی مردم استقبالی نشد و همین موضوع باعث ورشکستگی بسیاری از افراد شد و ضربه‌های مالی زیادی را به اقتصاد ما وارد کرد.

دبیر اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی گرگان اضافه کرد: حتی بانک‌ها در این ایام بخششی برای قسط‌های عقب افتاده نداشتند و در دریافت سود اقساط معوقه هیچ مماشاتی نکردند. همچنین اداره مالیات نیز با شرایط و تخفیف‌های کرونایی آشنایی نداشت و فشارهای زیادی را بر مشاغل وارد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مغازه داران به علت گرانی اجاره بها با هم شریک می‌شوند و یک مغازه را با هم اجاره می‌کنند تا حداقل بتوانند به کارشان ادامه دهند.

فیروز بخش با بیان این نکته که ۹۰ درصد مغازه‌های شهر گرگان در این بازار ورشکسته، اجاره‌ای هستند، افزود: متاسفانه اجاره از سال گذشته دو برابر شده، ولی باز هم حاشیه سود در پوشاک براساس همان ۲۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: فروش محدود مغازه داران به دلیل فقدان توان مالی مردم هم از دیگر مواردی است که رکود در بازار را بیشتر کرده است.

او در خاتمه یادآور شد: اگر حقوق کارگران و کارمندان افزایش یابد، مطمئناً پول در بازار خرج می‌شود. کشور نیازمند یک برنامه‌ریزی مناسب است تا از این وضعیت اقتصادی بیرون آید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4149
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.