• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

حذف ارز ترجیحی شرایط زندگی کارگران را سخت تر می کند

  • کد خبر : 4126
  • 22 اسفند 1400 - 11:25
حذف ارز ترجیحی شرایط زندگی کارگران را سخت تر می کند
طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: با حذف ارز ترجیحی تورم افسارگسیخته ایجاد شده و زندگی حقوق بگیران مخصوصاً کارگران و بازنشستگان را سخت تر خواهد کرد.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران رضایت نسبی آن ها را به دست آورد ولی متاسفانه با حذف ارز ترجیحی، رضایت کارگران تحت شعاع قرار می گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان افزود: با حذف ارز ترجیحی شیرینی افزایش ۵۷ درصدی تلخ شده و این اتفاق شاید تنها بتواند قدرت خرید کارگران در فروردین ۱۴۰۱ را به صورت نسبی حفظ کند.

وی بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی تورم افسارگسیخته ایجاد شده و زندگی حقوق بگیران مخصوصاً کارگران و بازنشستگان را سخت تر خواهد کرد.

طالبا عنوان کرد: تنها راه مبارزه کنترل قیمت ها و کمک دولتی به صورت کالابرگ یا همان بن کارگری است که مستقیم بدون واسطه ازطریق تعاونی های مصرف به دست کارگران و بازنشستگان برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان ضمن تشکر از نمایندگان کارگری در شورای عالی، گفت: آن ها در جلسات نفس گیر و خسته کننده به چانه زنی ادامه دادند تا مطالبات کارگران به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۱ در راه است و اگر کنترلی در این زمینه انجام نشود کام کارگران با این افزایش نه تنها شیرین نمی شود بلکه تورم به سوی قدرت خرید کارگران حمله ور خواهد شد و قدرت خرید کاهش یافته و تلاش نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بی اثر خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4126
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.