• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

پروژه های زهکشی گلستان براساس استاندارد انجام می شود

  • کد خبر : 4118
  • 22 اسفند 1400 - 10:20
پروژه های زهکشی گلستان براساس استاندارد انجام می شود
خالصی، رئیس هیئت مدیره شرکت قلعه نمای آرمان گفت که پروژه های زهکشی گلستان با پشتوانه علمی و با استاندارد در حال اجرا است.

محمدعلی خالصی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در حال حاضر یک پروژه زهکشی چهار هزار و ۸۰۰ هکتاری در مسیر هاشم آباد تا یساقی را در دست اقدام داریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت قلعه نمای آرمان بر ضرورت زهکشی اراضی کشاورزی در گلستان تاکید کرد و افزود: طبق اعلام مسئولان استان ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیازمند زهکشی بوده که در بخش شمالی به دلیل وجود زمین های شور است.

وی اضافه کرد: در بخش جنوبی هم، زهکش ها آب‌های شیرین را جمع‌آوری کرده و آن را دوباره به زمین برمی گردانند و از هدر رفت آب جلوگیری می شود.

خالصی با بیان این که در گلستان تاکنون ۸۰ هزار هکتار زهکشی اراضی انجام شده است، گفت: پروژه زهکشی گلستان در همایش روز جهانی خاک به عنوان بهترین پروژه زهکشی در خاورمیانه انتخاب شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت قلعه نمای آرمان عنوان کرد: این پروژه طراحی و مشاوره خاص دارد و تاییدیه مراجع مختلف را گرفته است.

خالصی توضیح داد: زهکشی درجه‌بندی داشته و آب ها در یک زهکش جمع می‌شود و به یک پمپاژ منتقل شده و در آنجا به آب بندان انتقال می یابد و از این مسیر دوباره آب به زمین برمی گردد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از هدررفت آب و افزایش بهره وری از جمله مزایای این طرح بوده و طرح با پشتوانه علمی و با استاندارد در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4118
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.