• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبر داد؛

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان

  • کد خبر : 4074
  • 19 اسفند 1400 - 18:37
ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان
یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان ایجاد صنایع تبدیلی در استان را یک ضرورت دانست و گفت: با استقرار صنایع تبدیلی در استان، محصولات کشاورزی در بهترین زمان و با کیفیت مناسب عرضه می شود.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی اثرات مثبتی برای توسعه و رونق کشاورزی دارد از جمله، جلوی ضایعات کشاورزی گرفته می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه به دلیل نبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به صورت خام به دیگر استان‌ها فروخته می‌شود، خاطرنشان کرد: ترانزیت و حمل و نقل محصولات کشاورزی ضایعات زیادی دارد و زمانی که محصول به مقصد می‌رسد از کیفیت آن کم می‌شود.

یوسفی گفت: اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را در نقاطی که کشت محصولات انجام می‌شود مستقر کنیم، سبب کاهش قیمت برای مصرف کننده خواهد شد و جلوی ضایعات محصول نیز گرفته می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان جلوگیری از خام فروشی محصولات و افزایش بهره وری را از دیگر مزیت‌های ایجاد صنایع تبدیلی برشمرد و افزود: در فصل گرما تولید محصولاتی مانند باقلا، گوجه، نخود فرهنگی و دیگر صیفی جات را داریم که فساد پذیر هستند و اگر کشاورز نتواند به موقع محصول خود را بفروشد دچار خسارت زیادی خواهد شد.

وی افزود: استقرار صنایع تبدیلی کمک می‌کند تا کشاورزان محصولات خود را در بهترین زمان با کیفیت مناسب برای بهره وری عرضه کنند و این امر به افزایش راندمان اقتصادی نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی در گلستان به افزایش کیفیت و کاهش قیمت مصرف کننده بسیار کمک خواهد کرد.

یوسفی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که تنها ایجاد صنایع تبدیلی کمک به رفع مشکلات نخواهد کرد بلکه باید سیاست‌ها و برنامه ریزی های درست انجام شود تا بتوانیم این صنایع را در استان حفظ کنیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: برای یک سری از محصولات تا حدودی موفق به استقرار صنایع تبدیلی شده‌ایم اما متاسفانه با سیاست‌ها و برنامه ریزی های ناکارآمدی که وجود داشت، نتوانسته‌ایم از این امکانات به نفع استان بهره مند شویم و در برخی مواقع شرایط به گونه‌ای رقم خورد که باعث نارضایتی مدیران صنایع نیز شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4074
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.