• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
یک کشاورز مطرح کرد؛

خانه نشینی کشاورزان از کارافتاده| توتون کاران گلستانی یارانه بیمه ندارند

  • کد خبر : 3979
  • 15 اسفند 1400 - 15:16
خانه نشینی کشاورزان از کارافتاده| توتون کاران گلستانی یارانه بیمه ندارند
میرکتولی، یک توتون کار گلستانی از نبود یارانه بیمه تامین اجتماعی برای کشاورزان انتقاد کرد و گفت: در روستاهای استان توتون کاران از کارافتاده بلاتکلیف در خانه مانده اند.

سید مجتبی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار نویاب، با بیان این نکته که توتون کاران از کارافتاده بلاتکلیف در خانه مانده‌اند، اظهار کرد: این افراد سلامتی خود را برای تولید کشور در حالی از دست داده‌اند که دولت سوبسیدی برای بیمه تامین اجتماعی آنها در نظر نگرفته است.

وی به حمایت دولت از کشاورزان در قالب ارائه تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و گفت: اغلب تجهیزات توتون کاران فرسوده و فاقد استفاده است.

این توتون کار گلستانی هزینه کشت توتون در هر هکتار را ۱۲۰ میلیون تومان ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم بسته حمایتی که دولت برای توتون کاران در ابتدای سال زراعی اعلام کرده، عملیاتی شود و به کشاورزان این حوزه اختصاص یابد.

وی با بیان این مطلب که در کشت دخانیات اشتغال خوبی ایجاد می‌شود، ادامه داد: در هر هکتار چهار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

میرکتولی ضمن یادآوری این نکته که توتون کاری حرفه‌ای است که از پدرانمان به ما رسیده، اظهار کرد: در گذشته توتون در ۱۲ هکتار زمین کشت می‌کردیم که به دلیل گرانی ناچار به فروش اراضی برای تامین معیشت زندگی شدیم و در حال حاضر در چهار هکتار توتون کشت می کنیم.

وی یارانه بیمه کشاورزان، خرید تضمینی محصول، قیمت گذاری به موقع قیمت را از جمله مطالبات توتون کاران گلستانی برشمرد و گفت: بهتر است که دولت پیش از عقد قرارداد قیمت خرید را اعلام کند چراکه در غیر این صورت توتون کاران همیشه با قیمت اعلام شده از سوی دولت متضرر شدند.

این توتون کار گلستانی خواستار ارائه نهاده‌های مرغوب کشاورزی از سوی دولت شد و گفت: یکی از علل خسارات سال گذشته کشاورزان توتون، عدم مرغوبیت نهادها بود.

وی با بیان این نکته که برای کشت توتون در سال جاری ناگزیر به تهیه بذر قاچاق باکیفیت شدم، افزود: تهیه بذر قاچاق برای هر هکتار چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه داشت و این درحالی است که اگر این بذر از مبادی قانونی وارد شود به قیمت دو میلیون تومان عرضه می‌شود.

میرکتولی در خاتمه فروش توتون به تاجران را مقرون به صرفه خواند و اضافه کرد: اگر شرکت دخانیات نهاده و ادوات کشاورزی را برای توتون کاران فراهم کرده و به موقع دستمزد کشاورزان را بپردازد، هیچگاه زارع به سراغ تاجر برای فروش محصولاتش نخواهد رفت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3979
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.