• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیسی در گرگان خبرداد؛

فعال کردن سیاست همسایگی از برنامه های دولت/گره آشوراده باز می شود

  • کد خبر : 3918
  • 14 اسفند 1400 - 0:00
فعال کردن سیاست همسایگی از برنامه های دولت/گره آشوراده باز می شود
رئیس جمهور با بیان این که فعال کردن سیاست همسایگی از برنامه های دولت است، گفت: که مشکلات طرح گردشگری آشوراده باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نویاب، آیت الله سید ابراهیم رییسی بعدازظهر جمعه در دیداربا نخبگان علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: همه ما باید نسبت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان ادای دین کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: آزمون هایی که این استان در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی گذرانده در کنار اقوام مختلف از جلوه های زیبای استان است.

وی اضافه کرد: گلستان از جمله استان هایی است که به مردم آنها علاقه خاصی دارم و احساس می کنم مردم هم احساسشان اینگونه است.

رئیسی با بیان این نکته که وجود ظرفیت ها در استان در کنار بهره گیری از چنین فرصت هایی معنی پیدا می کند، افزود: آلودگی محیط زیست نباید در قبال هرگونه توسعه یافتگی اتفاق بیفتد.

رییس جمهور ضمن یادآوری این مطلب که کشاورزی به عنوان یک مساله مهم در استان است، افزود: اگر در روستاها این صنعت به خوبی رونق بگیرد دیگر کسی از روستا به حاشیه شهر برای سکونت نمی آید.

وی ادامه داد: باید اقتصاد روستا فعال شود و با پرداخت تسهیلات خرید تضمینی میتوان اقتصاد روستا را فعال کرد.

فعال کردن اقتصاد دریایی

رئیسی اظهار کرد: اقتصاد دریا را می تون با وجود مساحت مناسب دریا فعال کرد و خوشبختانه استان همه این ظرفیت های مناسب را دارد.

وی با بیان این نکته که آشوراده نعمتی است برای استان که بی دلیل معطل و بلااستفاده مانده است، اظهار کرد: مسایل پیچیده اداری تاکنون اجازه توسعه منطقه آشوراده را نداده است.

رییسی از اینچه برون به عنوان ظرفیت دیگری از استان یاد کرد و گفت: باید منطقه آزاد اینچه برون فعال شود و بازارچه مرزی رونق بگیرد.

وی به ایجاد ارتباط گلستان به کشور ترکمنستان تاکید کرد و گفت: فعال شدن بازارچه مرزی و افزایش تبادلات صادرات و واردات مدیریت شده باید صورت بگیرد که همه اینها به اشتغال کمک می کند.

فعال کردن واحدهای صنعتی راکد

رئیس جمهور ضمن اشاره به صنایع نیمه تعطیل استان، گفت: بایداین صنایع در گلستان فعال شود.

وی ادامه داد: همچنان که استان مهاجر پذیر است باید در زمینه ایجاد اشتغال هم فعال شود و اجازه خروج نیروی کار به خارج از استان را ندهد.

رئیسی با بیان این مطلب که دانشگاه ها مراکزی دارای نیروهای فرهیخته است، افزود: این افراد باید راهکارهای حل مساله و علمی را بررسی کنند. دانشگاه ها ها به عنوان اتاق فکر می توانند به حل مسایل دولت کمک کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که باید فقر به ویژه فقر مطلق در کشور نداشته باشیم، افزود: از برنامه های دولت مبارزه با فقر مطلق است.

وی ادامه داد: فقر حاصل بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی بوده و از برنامه دولت مبارزه با فقر مطلق‌ است.

رییس جمهور خواستار مشارکت مردم به ویژه خیریه ها شد و گفت: از گروه های جهادی حمایت می کنیم و با آغوشی باز کمک آنها را پذیرا هستیم.

وی ادامه داد: سازو کاری در دولت فراهم می کنیم تا بتواند از اقدامات افراد دارای فکر و ایده استفاده شده و حمایت شود.

تنش آب با مدیریت درست برطرف می شود

رییس جمهور اضافه کرد: به رغم کسب مقام برتر در بخش تولیدات کشاورزی، با این حال روند پیشرفت گلستان با توجه به ظرفیت هایش، رضایت بخش نیست.

وی با بیان این مطلب که دین مداری، زندگی متدین شیوه زندگی مردم گلستان است، افزود: سبک زندگی دینی بسیار اهمیت دارد.

به گفته رییس جمهور، تنش های آبی را در خیلی از استان های کشور داریم که می توان با مدیریت مصرف تمامی بخش های مورد نیاز را تامین کرد.

وی ادامه داد: این مساله در دستور کار دولت قرار دارد و تلاش می کنیم این مشکلات مرتفع شود.

رییسی اضافه کرد: همه مسئولان باید بدانند که ارتباط با مردم بسیاری از مشکلات را رفع می کند و این ارتباط با مردم نباید ظاهری و صوری باشد بلکه باید به طور واقعی از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کرد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی را یکی از ضرورت های گلستان معرفی کرد و گفت: اگر صنایع تبدیلی فعال شود ارزش افزوده ایجاد می کنیم که مردم از تبع آن بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3918
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.