• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

درخواست برای درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی بسته های چای

  • کد خبر : 3745
  • 08 اسفند 1400 - 13:54
درخواست برای درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی بسته های چای
رییس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران موادغذایی با درخواست از دولت برای اجرای طرح درج قیمت تولید کننده، از سال آینده گفت: برای اینکه مردم سردرگم نشوند باید علاوه بر درج نرخ تولید کننده، قیمت مصرف کننده نیز به طور هم زمان درج شود.

به گزارش نویاب به نقل از تسنیم، احمدرضا بخشی رییس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران موادغذایی  اظهار داشت: قانون درج قیمت تولید کننده بر روی انواع چای ایرانی و خارجی مصوب و ابلاغ شده است و بازرسان وزارت صنعت، کشاورزی و تعزیرات بر این قیمت ها نظارت دارند اما واحد های تولیدی و توزیعی هنوز نتواسته اند زیر ساخت های خود را برای این شرایط آماده کنند.

وی افزود:در حال حاضر فشار تامین و توزیع چای مورد نیاز شب عید نیز وجود دارد که اجرای این طرح در این شرایط  باعث ایجاد اختلال در روند تولید و توزیع شده است،  به همین منظور از مسئولان درخواست می شود که اجرا را به سال آینده موکول کنند تا بخش خصوصی بتوانند امور حسابداری و قیمت گذاری خود را آماده کنند.

وی اظهار داشت: صنعت چای با توجه به وابستگی به نرخ ارز و واردات، دارای قیمت تمام شده متغییر است و تعیین قیمت ثابت برای این کار دشوار است.

بخشی در پاسخ به اینکه در گذشته نیز هزینه‌های تمام شده چای متغیر بوده است به چه دلیل در طرح قیمت مصرف کننده با مشکل مواجه هستید، گفت: در گذشته که قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می‌شد با در نظر گرفتن نوسان قیمتی یک قیمت ثابت برای محصول اعلام می‌شد اما در حال حاضر که قیمت ثابت در نظر گرفته شده است متغیرهای هزینه تولید را شامل نمی‌شود.

رییس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ادامه داد: بسیاری از واحد های تولیدی نیز هنوز نحوه محاسبه قیمت تولید کننده را بر اساس شرایط جدید بلد نیستند.

وی تصریح کرد: در طرح قیمت گذاری قیمت تولیدکننده چای برای اینکه مردم سردرگم نشوند علاوه بر درج  نرخ تولید کننده، باید قیمت مصرف کننده نیز درج شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3745
  • منبع : تسنیم
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.