• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون خبرداد

حضور هیات «اکو» در منطقه آزاد اینچه برون | همکاری مشترک با ترکمنستان امکان سنجی شد

  • کد خبر : 36688
  • 21 اردیبهشت 1403 - 16:36
حضور هیات «اکو» در منطقه آزاد اینچه برون | همکاری مشترک با ترکمنستان امکان سنجی شد
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون گفت: در نشست با هیات اکو که برای امکان سنجی ایجاد منطقه آزاد مشترک فی ما بین کشور ایران و کشور ترکمنستان در منطقه آزاد اینچه برون حضور داشتند، همکاری های دوسویه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ازاد اینچه برون، حسن ملک حسینی، در نشست با هیات اکو که جهت امکان سنجی ایجاد منطقه آزاد مشترک فی ما بین کشور ایران و کشور ترکمنستان در منطقه ازاد اینچه برون حضور داشتند اظهار کرد: سازمان همکاری های اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو ایجاد شده و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

 مدیر عامل و رییس هیئت مدیره منطقه آزاد اینچه برون، افزود: سازمان‌همکاری های اکو با تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ۱۰ کشور تلاش می کند؛ این سازمان هم‌چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات بین اعضا از تمام ظرفیت و نیروهای متخصص خود می تواند بهره بردای کند.

منطقه آزاد اینچه برون

ملک حسینی با توجه به اینکه مناطق آزاد خود را متولی و حامی سرمایه گذاران می‌دانند، افزود: مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری اند که با ایجاد مدیریت واحد برای فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی با اتکا به قوانین در این مناطق و بابت بهره مندی از مشوق ها، مجوزها و تخفیفات شکل گرفته اند که منطقه آزاد اینچه برون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم برای سرمایه گذاری هوشمند و پر ثمر در این منطقه و در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر آن باید سرمایه گذاری ها در راستای اجرای طرح جامع این منطقه باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون با برشمردن ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور و تبادلات تجاری و اقتصادی از منطقه آزاد اینچه برون، این منطقه را دروازه ورود به آسیای میانه و چین قلمداد و آمادگی این منطقه را در ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور اعلام کرد.

اعضای سازمان همکاری های اکو دراین بازدید با ظرفیت‌های گمرک، پایانه مرزی و ریل عریض و نرمال و دیگر ظرفیت‌های موجود منطقه ازاد اینچه برون آشنا شدند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36688
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.