• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

ظرفیت سفارتخانه ها برای توسعه تجارت بهره گیری نشد

  • کد خبر : 3643
  • 03 اسفند 1400 - 17:59
ظرفیت سفارتخانه ها برای توسعه تجارت بهره گیری نشد
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: ما سفارت خانه‌های خوبی در نقاط مختلف داریم اما از این ظرفیت برای بحث اقتصادی و ایجاد فضایی برای حمایت از تجار و بازرگانان بهره نبرده‌ایم.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امسال باید مدیریت کنیم تا مانند سال‌های گذشته کشاورزان در زمینه فروش با مشکل مواجه نشوند، اظهار کرد: به همین منظور در دو ماه گذشته سفرهای به کشورهای همسایه از جمله عراق داشته و مذاکرات و تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص صادرات سیب زمینی منعقد کردیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که در این سفرها نشست‌هایی با تجار، بازرگانان و سفارت خانه‌ها انجام داده‌ایم، گفت: خوشبختانه ما سفارت خانه‌های خوبی در نقاط مختلف داریم اما از این ظرفیت برای بحث اقتصادی و ایجاد فضایی برای حمایت از تجار و بازرگانان بهره نبرده‌ایم.

وی با بیان این نکته که سیب زمینی در بهار و تابستان وارد بازار می‌شود، اظهار کرد: در این بازه زمانی سیب زمینی در دیگر استان‌ها کشت نمی‌شود بر این اساس تقاضا برای سیب زمینی زیاد است.

وی با اشاره به اینکه امسال باید مدیریت کنیم تا مانند سال‌های گذشته کشاورزان در این زمینه با مشکل مواجه نشوند، یادآور شد: به همین منظور در دو ماه گذشته سفرهای به کشورهای همسایه از جمله عراق داشته و مذاکرات و تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص صادرات سیب زمینی منعقد کردیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: کشت سیب زمینی در هر هکتار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد به همین دلیل قیمت این محصول در بازار به گونه‌ای باشد که تولیدکننده لطمه نبیند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سیب زمینی کاران گلستان دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند، افزود: سرمازدگی و خشکسالی سال گذشته باعث شد که این محصول لطمه زیادی وارد شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان بازار فروش سیب زمینی را نامساعد ارزیابی کرد و گفت: عرضه زیاد این محصول در بازار باعث شد تا بسیاری از کشاورزان با خسارت فراوان سیب زمینی خود را فروخته و مجبور به معدوم کردن محصول خود شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه گلستان استان ضربه پذیری است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در سال گذشته انجام شد در آخرین روزهای برداشت تعاون روستایی این محصول را با قیمت دو هزار تومان از کشاورز خریداری کرد.

یوسفی ادامه داد: سال گذشته بیش از شش هزار هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شد که به دلیل خسارت زیادی که کشاورزان دیدن امسال شاهد کاهش چشمگیر کشت سیب زمینی در گلستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورز برای کشت سیب زمینی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند، اظهار کرد: امروز کشاورز ما نباید دغدغه فروش محصولات خود را داشته باشد بلکه باید به این فکر کند که چطور می‌تواند کیفیت محصولات را بالا ببرد.

یوسفی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه هر سال با تصمیم گیری های اشتباه شاهد خسارت کشاورزان هستیم و کسی پاسخگوی مشکلات این قشر نیست بنابراین امیدواریم با اتخاذ تصمیمات و به‌کارگیری سیاست درستی اقتصاد کشاورزان رونق بگیرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3643
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.