• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خبرداد:

واردات و ذخیره‌سازی یک میلیون تن کالای اساسی در بندرامام

  • کد خبر : 3640
  • 02 اسفند 1400 - 12:10
واردات و ذخیره‌سازی یک میلیون تن کالای اساسی در بندرامام
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: واردات حدود یک میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام تا پایان سال در دستور کار قرار دارد و ممکن است این واردات تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه یابد.

به گزارش نویاب به نقل از گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، « امید جهان‌نژادیان »افزود: در سال جاری حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور وارد شده  و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالاها تاکنون بارگیری شده‌ است و براساس برنامه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد، حمل می‌شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان  اظهارداشت: وضعیت کالاهای اساسی در استان پایدار و نرمال است و مشکلی از بابت این کالاها وجود ندارد و در حال حاضر دو فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۶۶ هزار و ۳۰۰ تن گندم و ۴۳ هزار تن روغن در اسکله‌های ۲۱ و ۲۳ بندر امام خمینی پهلودهی شده‌اند و در حال تخلیه هستند.

جهان نژادیان افزود: اکنون حدود ۱۵۷ هزار تن روغن به صورت ذخیره در استان وجود دارد که بر اساس سفارش‌ها، در حال بارگیری به مقاصد مورد نظر هستند و هر شرکت یا کارخانه‌ای که قصد خرید روغن داشته باشد، شرکت بازرگانی دولتی به صورت آنی روغن را به آن تحویل می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: روزانه حداقل ۲۰ هزار تن گندم به سوی مقاصد مورد نظر بارگیری می‌شود. همچنین در انبارهای استان رسوب کالا نداریم و به محض ورود کالاهای اساسی به انبارها، ترخیص می‌شوند.

جهان نژادیان با اشاره به میزان واردات کالاهای اساسی در سال جاری عنوان کرد: امسال حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ه) به کشور وارد شده است و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالاها تاکنون بارگیری شده‌اند و بر اساس برنامه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد، حمل می‌شوند.

وی با اشاره به موجودی شکر در انبارها گفت: میزان ۶۰ هزار تن شکر سفید در کارخانجات شرکت توسعه نیشکر وجود دارد که آماده توزیع هستند و توزیع آن منوط به برنامه ستاد تنظیم بازار کشور است. همچنین ۷۴ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که در حال حمل به کارخانجات استان و خارج از استان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در خصوص وضعیت برنج اظهار کرد: حدود ۵ هزارتن برنج تایلندی و ۱۱۲۱ هندی در انبارهای استان برای توزیع تا پایان سال وجود دارد و برای آینده نیز واردات و پهلوگیری یک فروند کشتی حامل برنج در دستور کار قرار دارد.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه برای حمل کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهارداشت: حداقل به صورت روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن حمل کالای اساسی داریم که گاها این میزان به ۳۰ هزار تن نیز می‌رسد و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3640
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.