• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

مشکلی در تأمین کود کشاورزی گلستان وجود ندارد

  • کد خبر : 36368
  • 16 اردیبهشت 1403 - 11:09
مشکلی در تأمین کود کشاورزی گلستان وجود ندارد
ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر ذخایر استراتژیک استان، بیش ازسه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته وشش هزارو۳۰۰ تن پتاسه است که برای مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد.
به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی شرکت خدمان حمایتی کشاورزی گلستان، سید صمد ضیائی اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرماو گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند و با مصرف این کود ها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: ما در یک دهه اخیر و قبل از سال ۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته و‌پتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشور دچار کم‌مصرفی شده بودیم. 
وی افزود: طی سال های ۱۴۰۱و۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کود‌های فسفاته، پتاسه‌ و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.
ضیائی با اشاره به استقبال کشاورزان از مصرف محصولات کودی یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک، بیش ازسه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته وشش هزارو۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: امسال باید بر اساس  سهمیه ابلاغی سالیانه ،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است  و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و۵۹۰تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و۴۴۴تن محقق شده است.
لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36368
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.